Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
"Rå" bild med olika exponeringar
- Trådstartare Zailor
- Start datum
Fabian Fogelberg
Aktiv medlem
Det finns en funktion som gör det där automatiskt i Photoshop CS2 (kräver fler bilder med olika exponeringar tagna på exakt samma ställe som de andra). Under arkiv->automatisera->merge to HDR. Har tyvärr CS själv så jag kan inte visa något exemel. (Använd ett rejält stativ.
Stefan Hellström
Aktiv medlem
CS2:s HDR funktion är lite kinkigt och kräver minst 1EV skillnad mellan exponeringarna.
Det finns ett program som heter Photomatix Pro som man kan använda för att slå ihop två eller flera exponeringar. I demoläge så får man vattenstämplar om man använder sig av de mer avanserade sätten men det finns ett autoläge för att slå ihop två bilder som jag brukar använda mig av ibland.
Bilden nedan är samanslagen av två bilder med 1EV skillnad i Photomatix.
Mvh/Stefan
Det finns ett program som heter Photomatix Pro som man kan använda för att slå ihop två eller flera exponeringar. I demoläge så får man vattenstämplar om man använder sig av de mer avanserade sätten men det finns ett autoläge för att slå ihop två bilder som jag brukar använda mig av ibland.
Bilden nedan är samanslagen av två bilder med 1EV skillnad i Photomatix.
Mvh/Stefan
Bilagor