Annons

Råd - Hur når man kunderna utan att använda Sociala Media.

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej på er!
Jag är familj- och barn fotograf (www.almafeliz.se) och har en fråga som kanske verkar konstigt.
Hur kan jag nå kunder utan att använda sociala media och utan att tränga in mig i någons liv med reklamblader i postlådan?
Jag är emot publicering av bilder på barn på nätet.
En annan sak, jag är från Sydamerika och har inte haft så mycket socialt liv. Detta är såklart något som har gjort det svårt för mig att komma igång som fotograf här i Sverige, tycker jag.
Tack så mycket på förhand för era kommentarer och råd!
Mvh,
Cindy
 

jphotog

Aktiv medlem
Din hemsida är en bra start.

Det står Alma Feliz Fotografi över de flesta bilderna på hemsidan. Det ser verkligen inte bra ut och det tycker jag du ska åtgärda.

Jag tycker också att du kan ta bort en del text, t.ex. så behöver du inte skriva folk på näsan varför de behöver en professionell fotograf. När de tittar på din hemsida har de redan fattat det. Gå direkt på att berätta att du vill skapa en fantastisk fotoupplevlse och minnen som varar.

Det är fantastiskt att du lyckats ta dig ur ditt sjukdomstillstånd, men den berättelsen passar kanske bättre i ett annat forum. Jag tror det är bättre att fokusera på att marknadsföra dig som fotograf.

Du kan söka upp situationer där familjefotografering efterfrågas. Dop, konfirmation, skolavslutning, olika idrottsevent . Sätta upp en lapp i kyrkan, häststallet osv. Du kan säkert komma på bättre själv.

Uppmana dina kunder att berätta om dig för sina vänner.

Gör du ett bra jobb varje gång och gör kunderna nöjda kommer du att successivt få mer jobb.

Heter du Alma Felix eller Cindy Alder. På hemsidan förekommer båda namnen. Lite förvirrande.
 

Jan af Lisö

Aktiv medlem
Om du är utbildad fotograf så skriv kanske vilken utbildning det är, om det kan vara till din fördel. Och jag håller med att dubbla namn är mycket förvirrande - Alma Feliz låter för mig som ett människonamn.

LYCKA TILL på en svår marknad !!!
 
Din hemsida är en bra start.

Det står Alma Feliz Fotografi över de flesta bilderna på hemsidan. Det ser verkligen inte bra ut och det tycker jag du ska åtgärda.

Jag tycker också att du kan ta bort en del text, t.ex. så behöver du inte skriva folk på näsan varför de behöver en professionell fotograf. När de tittar på din hemsida har de redan fattat det. Gå direkt på att berätta att du vill skapa en fantastisk fotoupplevlse och minnen som varar.

Det är fantastiskt att du lyckats ta dig ur ditt sjukdomstillstånd, men den berättelsen passar kanske bättre i ett annat forum. Jag tror det är bättre att fokusera på att marknadsföra dig som fotograf.

Du kan söka upp situationer där familjefotografering efterfrågas. Dop, konfirmation, skolavslutning, olika idrottsevent . Sätta upp en lapp i kyrkan, häststallet osv. Du kan säkert komma på bättre själv.

Uppmana dina kunder att berätta om dig för sina vänner.

Gör du ett bra jobb varje gång och gör kunderna nöjda kommer du att successivt få mer jobb.

Heter du Alma Felix eller Cindy Alder. På hemsidan förekommer båda namnen. Lite förvirrande.
Hej Allihopa!
Tack så mycket för era svar! Jag har redan gjort många av era förslag men tyvärr händer det inte så mycket. Förra veckan fick jag en kund genom en tidigare kund, vilket vad toppen!
Jag ska bara fortsätta med reklamen runt offentliga ställen. Kanske händer lite mer när hösten börjar!
Jag ska fixa hemsidan enligt rekommendationerna! Min utbildning är som Professionell Fotograf och jag har erfarenhet inom barn aktiviteter. Så det är lätt för mig att få fram deras sanna personlighet :)
Mitt företag heter Alma Feliz Fotografi och jag heter Cindy Alder. Jag ska göra ändringar på min hemsida så detta är tydligt.

Tack för hjälpen!
Mvh,
Cindy Alder
 

dJb

Aktiv medlem
Ser att du har en Google My business-profil - bra. Nästa tänker jag är att se över webbsidan. H1, H2 taggar osv så att Google förstår vad sidan handlar om. Installera Analytics och analysera webbtrafiken. Googlar jag på "Fotograf Södra Sandby" så kommer du upp, men du kanske ska ha som mål att ranka högt på "Fotograf Lund" eller liknande. Jag tycker även att du skulle kunna paketera bättre - "Alma Feliz paket" säger mig ingenting. Kanske borde heta något med "Stora familjepaketet" eller liknande. Dela upp dina erbjudanden på var sin landningssida, lägg in mer bilder och inspiration, lägg in tydlig kontaktinfo om hur man bokar - kanske ett onlinebokningssystem?
Om det är svårt att ranka bra kan det vara värt att överväga att köra Google ads.
Sen är det faktiskt rätt kostnadseffektivt att marknadsföra sig i sociala medie-kanaler, finns det någon anledning att du inte vill det?
 
Ser att du har en Google My business-profil - bra. Nästa tänker jag är att se över webbsidan. H1, H2 taggar osv så att Google förstår vad sidan handlar om. Installera Analytics och analysera webbtrafiken. Googlar jag på "Fotograf Södra Sandby" så kommer du upp, men du kanske ska ha som mål att ranka högt på "Fotograf Lund" eller liknande. Jag tycker även att du skulle kunna paketera bättre - "Alma Feliz paket" säger mig ingenting. Kanske borde heta något med "Stora familjepaketet" eller liknande. Dela upp dina erbjudanden på var sin landningssida, lägg in mer bilder och inspiration, lägg in tydlig kontaktinfo om hur man bokar - kanske ett onlinebokningssystem?
Om det är svårt att ranka bra kan det vara värt att överväga att köra Google ads.
Sen är det faktiskt rätt kostnadseffektivt att marknadsföra sig i sociala medie-kanaler, finns det någon anledning att du inte vill det?
Hej David!
Tusen tack för dina förslag!
Jag ska genomföra ändringar i webbsidan som du föreslår och ska jobba mer med Google Analytics.
Anledningen till att jag inte vill använda sociala medier, speciellt FB och Instagram, är att många av mina vänner och bekanta drabbas och drabbades av psykisk ohälsa pga av de här digitala verktygen. Dessutom tycker jag att barn bilder inte borde publiceras på sociala medier. Jag följer mina grundvärderingar och ska försöka göra mitt bästa innan jag vänder mig helt till FB, till exempel.
Jag lägger inte så många barn bilder på min webbsida och jag bestämde använda water mark på barn bilder för jag vill skydda dem bilderna så mycket det går.
Jag har haft kunder som inte vill ge mig rätt till publicering av bilderna på nätet och det är 100 % rätt av dem, tycker jag. Men, dem ger mig rätt till användning av bilderna i min studio och för att visa dem som en del av min portfölj som framkallade bilder 👍🏼
Det är så härligt att få så mycket feedback och råd! Det tackar jag så mycket för!
Hälsningar,
Cindy
 
ANNONS