Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Råd inför första kamerainköp

Produkter
(logga in för att koppla)
Det blev en Canon EOS 300D till slut.

Tack för all hjälp.

Fick f ö "Learn the Canon EOS Digital Rebel Camera for 5 Bucks" på köpet. Det är vad jag kallar för discount...

Eftersom jag oxå är inne på en EOS 300, och jag ska mest fota Macro. Vad finns det för macroobjektiv till rimligt pris?

Och vad kostar alla dessa filter?, pol, grå mm.

Hur stor skillnad är det på en 20D och en 300D, mer än priset. Vad skiljer på gluggarna i resp. kit?

Många "konstiga" frågor....

Gluggarna till 20d och 300d skiljer sig inte i det billigaste paketet... det är samma 15-55mm man får med.

det finns ett billigt cosina objektiv med macro på scandinavian 100mm f3.5 som kanske kan vara något?

Jag kollade på Scandinavianphoto, och såg att de hade en kampanj när man köper en EOS 300D. Dels får man tillbaka 900:- från Canon, dels ingår ett batterigrepp som kostar 2795:-. Kan detta stämma?

Ja det stämmer. Dom har någon kampanj på 300D med grepp. Du kan ju kolla vad greppet kostar annars. Tror det går att hitta för 2200:- iofs.

Det är ändå en rätt bra deal om dom dessutom har rabatt utöver det.

ANNONS
Götaplatsens Foto