Annons

Råd om val av objektiv till D7000

Produkter
(logga in för att koppla)

Evroot

Ny medlem
Jag har idag ett AFS NIkkor 55-300 4,5-5.6 G ED o jag har konstaterat att det inte håller till det huvudsakliga jag vill fotografera vilket är motocross på hobbynivå. Alldeles för långsam AF.
Hur vet jag att AF på nästa objektiv håller måttet?
Har tänkt i banor runt ett fasst Nikkor AF-S 105/2,8 G IF-ED VR o då blir det att beskära bilderna men att det blir bra bilder totalt sett.
Är jag ute och cyklar eller vad finns för alternativ till detta objektiv? känns som det är max vad kassan ska tillåta ;)

/MVH Adde

Tyvärr så tror jag att ett beg 80-200/2.8 vridzoom är det billigaste du kommer undan med skapligt snabb zoom.

Annars kanske Nikkors 70-300VR kan funka men räkna inte med våldsamt snabb AF.

Tredjepartsalternativ har jag ingen aning om.

Tack för tråden. Går i samma funderingar, förutom att jag har en d200. Mina tankegångar går istället åt en 180:a eller en 70-200. Jag har satt som en maxgräns ekonomiskt på 5000. Förslag och reflektioner tas tacksamt emot.

70-200 är väl i en helt annan prisklass, annars sannolikt bästa valet. För de pengarna får man en D300+80-200 vilket torde vara en grym kombo för budgetsportfoto.

okey. men 70-300 ska vara snabbare AF alltså? är rättså ny innom detta så har inte koll på allt vad inställningar o så dom bilderna som blir klockrena känns mest som tur :p. men jag antar att det är fokusen som är problemet för mej när jag fotar sport. typ 18-55 2,8 är det nått o ha då? kanske ska säga att jag offtast står bredvid tex ett hopp eller i en kurva

Nikkor 16-85 1:3-5.6 G ED DX fann jag oxå som intressant. men har inte hittat nått om AF hur den beter sej

ANNONS
Götaplatsens Foto