Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Röd pixel i Live View, hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

Hellii

Medlem
Jag fick min Nikon D7000 här om dagen och testkörde lite ikväll och märkte direkt att det är en röd (död?) pixel i Live View samt när man spelar upp filmer. När man bläddrar igenom tagna bilder märks den däremot inte. Jag stör mig enormt på den bara för att. Går det att åtgärda själv på nåt sätt eller måste jag kontakta Dustin och be om en ny? Eller bör man sansa sig och lära sig leva med den?

Tacksam för råd! :)

Har du senaste firmware i kameran? Den senaste skall tydligen dölja heta pixlar bättre än tidigare versioner.

Har du senaste firmware i kameran? Den senaste skall tydligen dölja heta pixlar bättre än tidigare versioner.

Nej, jag fick kameran levererad i måndags, helt ny så jag förutsatte att den skulle vara så uppdaterad det gick. Hur uppdaterar man firmwaren för en som inte är hundra på teknikfrågor än?

ANNONS
Götaplatsens Foto