Annons

Röntka minnskort

Produkter
(logga in för att koppla)
Har alltid kört handbagaget med kamera (och minneskort) genom röntgen vid säkerhetskontrollen. Inte ens reflekterat över det. Aldrig hafr några problem (Som jag kunnat sätta i samband med detta iaf).

/H

Det brukar fungera. Dock bör man vara medveten om att den strålning incheckat bagage utsätts för är bra mycket kraftigare. Detta för att kunna tränga igenom tjocka resväskor och lådor.

Jag har iofs inte hört klagomål de senaste åren på raderade bilder, förmodligen en blandning av att minneskorten blivit så mycket tåligare + att röntgenutrustningen blivit känsligare, och inte har så hög effekt längre. Risken är i alla fall i teorin större för problem med minneskort i det incheckade bagaget.

Jag har hört att de tom. kan läsa av bilderna på kortet om det ligger i incheckat bagage. Tydligen har de en mycket avancerad utrustning, och mer tid för att kontrollera bagaget.

Tomasz skrev:
Jag har hört att de tom. kan läsa av bilderna på kortet om det ligger i incheckat bagage. Tydligen har de en mycket avancerad utrustning, och mer tid för att kontrollera bagaget.
Va bra, då kan dom ju fixa färgstick och annat medans man väntar.

Nu blev du visst osäker?
Man hör så mycket, jag sa aldrig att jag tror på det...

Men man kanske ska ringa kvällspressen och ge dem en idé;-)

ANNONS
Götaplatsens Foto