Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Raderade Bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

pappas

Medlem
Hej gott folk, jag jobbar som vimmelfotograf och ikväll fick jag sjukt bra bilder och det värsta är att jag råkade radera dem genom att trycka shift + delete då jag trodde att jag hade kopierat dubbletter.

Alltså när man raderar en bild eller fil överhuvud taget med shift + delete så försvinner den direkt ifrån datorn.

Min fråga är om det på något sätt alls går att få tillbaka de här bilderna??

Det här är grymmt viktigt att jag får svar på så snart som möjligt om det är möjligt att få tillbaka bilderna.

ASAP //Pappas

Fixa ett undelete/file recovery program.
Det enklaste är om du inte fotat något annat på minneskortet sen du tog dessa bilderna och återställer dem där ifrån, men det bör även gå att återställa från din hårddisk.

Det värsta du kan göra nu är skriva saker till hårddisken du tog bort bilder från för då riskeras utrymmet att skrivas över.

ANNONS
Götaplatsens Foto