Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Raderade fel mapp!

Produkter
(logga in för att koppla)

PernillaLidén

Aktiv medlem
Har aldrig aldrig aldrig raderat fel fotomapp. Nu när jag ska greja ihop en skiva med brorsonen på så märker jag till förtvivlan att jag har bränt dubbelt, dvs bränt en omgång fel och raderat den mappen som egentligen skulle ha blivit bränd. Dopbilder och hundvalpar var vad som fylldes mest. Är detta sant? Ja tyvärr. Har gått igenom hela eländet och har iofs som tur är i en annan mapp de bästa utvalda dopbilderna och valparna (dock redan fixade i ps) så helt borta är de inte men surt ändå. Så nu är det nog dags att skaffa en extern hårddisk så raderar man ingenting för snabbt. Tips för extern hårddisk mottages.

Dags att koka en stor stark kaffe och lugna ner sig. Gah, någon som råkat klantat sig på samma vis?

Sopkorgen?

Har du kollat i sopkorgen, om mappen och filerna ligger kvar där? Är de där så är det bara att markera dem, högerklicka och välja återställ.

Lycka till

PS. Gissar på att du kör Windows

Funkar de inte där du valde att spara ner dem, så är det nog illa :/. Du sparade väl inte på samma disk som du tog bort dem från? Då kan du ha skrivit över dem, med sig själva. :D.

Oj jag som var för snabb kke ska vänta så den får ladda klart ;) Måste tacka så mycket! Dagen har varit minst sagt irriterande.

Jadu, då får du försöka dig på samma disk och hoppas på att du får tillbaka några i alla fall. Eller så om det känns viktigt nog, springer du och inhandlar en andra disk imorgon. :/ Tyvärr.

Tvärringde min bror och han har en extern disk så imorn ska det testas. Har aldrig lyckats göra något så klantigt men plötsligt händer det ;)

Kom ihåg att varje gång du skriver något till disken så riskerar du att något skrivs över.

När du tog "bort" filerna, så sade du åt systemet att det kan använda de fysiska delarna på disken igen till annat. Filerna ligger fortfarande där, men de är osynliga för systemet. Så det betyder att du inte bör spara något på disken innan du försökt att köra en recovery.

Det innefattar surfa på webben eftersom filer sparas temporärt. Så gå och glo på tv tills imorgon för att öka dina chanser. :)

Hm nu sitter jag här och försöker men antar att filerna är skadade då det pips om att det är fel format eller inte är fullständiga :|

Jag får nog inse det- det är kört men nu har jag lärt mig att inte radera saker för snabbt iaf. :) Tack för hjälpen ändå.

ANNONS
Götaplatsens Foto