Annons

Radiostyrd blixt? Vilken modell.

Produkter
(logga in för att koppla)

Stiffneck

Aktiv medlem
Nu har jag fått nog av glappande PC-kontakter, sladdar som ligger i vägen och dessutom är för korta... För att få bukt med eländet tänkte jag investera i någon form av radio-synk.

Min första tanke var att satsa på PocketWizard Plus men nu har jag sett att Multiblitz har en liknande lösning (868 Radio Slave) som kostar mindre än hälften av ett par PW. Dessutom är specarna fullt jämförbara.

Har någon använt Multiblitzen? Eller kan någon argumentera varför jag ska lägga dubbla pengarna på ett par PocketWizard?

lyfter den här tråden.
är också sugen på Multiblitz Radio Slave system, men skulle vilja veta om nån här har någon erfarenhet?

har tittat på den men det känns som om max 30m är lite lite, är fortfarande sugen på multibliz.

jobbar mest med skate foto och fotar ute på ca 40 -50 m.
men tack ändå = )

Jag funderar åsså på pw men vet inte riktigt vad jag ska köpa. Kör just nu 2 st SB-800 och triggar remoten med mastern vilket funkar hyffsat när man inte är längre ifrån än 10-12m.

HAr kollat på B&W och där finns ett Plus kit för 349 dollars är det ett sådan man ska ha? Hur många blixtar kan man utlösa med det? Anar att det är detta kit som jag måste köpa för att få det att funka sb800/D2x?

/jesper

Det slutade med att jag valde ett par PocketWizard. Som vanligt är det (tyvärr) nästan alltid så att man får vad man betalar för...

Multiblitzen fungerar helt ok i studio men den går i viloläge efter någon minuts inaktivitet och man måste aktivera mottagaren igen genom att trycka på den. Värdelöst om man är utomhus på lite längre avstånd.

Jesper, du behöver en PW-mottagare per blix du vill tända. Baskittet innehåller en sändare och en mottagare.

Det billigaste alternativet är att sätta en PW på en av blixtarna och sedan slava dom andra med den inbyggda fotocellen (studioblixtar). Om dina Nikon-blixtar inte har en inbyggd fotocell så kan du ju alltid köpa en lös och synka m.h.a. den.

/Magnus

Du måste ha en receiver på varja blixt du vill avfyra. Köp ett pluskit samt extra receiver. Själv har jag plusvarianten. Funkar perfekt hitills.

Jag tog mina på leasing samtidigt som jag skaffade en Ranger-bilxt. Köpta i Sverige m.a.o.

Även om det kostar lite mer (runt tusingen) så föredrar jag att kunna få låna ett par om dom skulle behöva service. För mig är det värt mycket.

Sen går det inte att få amerikanska PW servade i europa, dom måste tillbaks till usa. Onödigt knöligt om något skulle krångla.

Dessutom, om man vara petig värre, så får ju man använda amerikanska PW i europa alls.

Såg att scandinavianphoto har ett kit för 4800 så det är väl bara att investera...

Tack för hjälpen
Jesper

var och testade mina nya pw i dag, funka perfekt.
köpta hör på fotosidan beggade för 4000 (en sändare två mottagare = )

ANNONS
Götaplatsens Foto