Annons

RAW i photoshop?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jepper

Aktiv medlem
Tjenare, Jag har just börjat prova att fota i RAW format med min D70s men när jag ska öppna mina bilder i Photoshop CS2 står det att det är fel sorts dokument så dågår det inte att öppna, men jag kan öppna dom i Nikons Picture projekt, varför?

Men pappa kan öppna sina RAW bilder som han har tagit med sin D70 utan problem i båda programmen.

Jag jämförde egenskaperna på en av mina och en av pappas bilder och då såg jag att min bild var mindre även om båda har lika mycke upplösning.

snälla svara om ni vet nått.

mvh Jesper

Jepper skrev:
Tjenare, Jag har just börjat prova att fota i RAW format med min D70s men när jag ska öppna mina bilder i Photoshop CS2 står det att det är fel sorts dokument så dågår det inte att öppna, men jag kan öppna dom i Nikons Picture projekt, varför?

Men pappa kan öppna sina RAW bilder som han har tagit med sin D70 utan problem i båda programmen.

Jag jämförde egenskaperna på en av mina och en av pappas bilder och då såg jag att min bild var mindre även om båda har lika mycke upplösning.

snälla svara om ni vet nått.

mvh Jesper

Hade också detta problemet första gången jag skulle testa Camera Raw, visade sig att man får ladda ner senaste versionen på adobes hemsida.
Sök på Camera Raw.

Hur går det för er ?? Räcker det med en update ??
Har samma problem med RAW i PS taget med en D50.
Ser bilden i ACDSee som en "thumb", fast bilden är
runt 5 MB.

mvh/ Lasse

ANNONS