Annons

RAW plug-in i PS CS 8.0

Produkter
(logga in för att koppla)

skogsbaronen

Aktiv medlem
Nu när jag bytt min kamerapark stötte jag på problem. Mitt förra RAW plug-in fungerar inte med min 400D.
Surfade in på Adobe och såg där att de plug-in som var kompitabla med 400D INTE var kompitabla med min version av PS.

Jaha tänkte jag. Inget större problem. Får helt enkelt "framkalla" i Zoombrowser. Efter 3-4 ominstallationer fungerar fortfarande in zoombrowser. Raw-funktionen hänger sig efter en "framkallning".

Digital Photo Proffesional som följde med Zoombrowser är enligt mig mycket dåligt att arbeta med så det sket sig ju också. Fungerar tills vidare, men jag skulle verkligen vilja ha hjälp med denna fråga.

Går det inte att få det att fungera i PS. Verkar ju underligt att man ska behöva uppgradera PS också bara för att man byter kamera. CS 8.0 är ju faktiskt inte så fruktansvärt gammalt.

Har jag missuppfattat eller går det inte utan att byta PS-version? Har ingen vidare uppkoppling för tillfället så jag kände verkligen inte för att testa alla olika plugin.

Tack på förhand!
 

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
Hej
Du har ett antal optioner:
1. Uppgradera canonprogrammen via www.canon.com, välj usa och sedan download.

2. Du kan ladda ner Adobe DNG konverter och kopnvertera dina RAW filer till DNG, sen konvertera dem i din CS från DNG filen. Då har du DNG filer som RAW filer och arkiverar kanske dessa.

3. Du kan skaffa tex Lightroom

4. Du kan köpa bibble, den kan funka som plugin i din CS, men den ger luriga färger med 400D tycker jag.

5. Du kan uppgradera CS

Fördelen med 5 är att nya cameraraw lär ha många nya finesser.

Själv kör jag Capture 1 och är mycket nöjd med det.

Roine
 
ANNONS