Annons

Redigera volym Photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

Hawaiii

Aktiv medlem
Efter en hastig produktfotografering såg jag att jag fotat med fel flaska, innehållet är använt. Hur gör jag att flaskan ser mer välfylld ut? Har testat lassomarkering i PS men får inte riktigt till det.
 

Bilagor

ducedo

Aktiv medlem
Är det bilderna du har att arbeta med?

Om vi bortser från alternativet att fullständigt ta om bilden så vore det smidigaste nog att rigga upp liknande förutsättningar hemma hos dig och sedan försöka ta en ny bild på flaskan som du kan arbeta in i dina nuvarande bilder.

Är Photoshop enda alternativet så hade jag försökt med följande:

1) Kopiera och klistra in ytlinjen högre upp och arbeta in den så att det ser realistiskt ut.
2) Klona över hela övre flaskan så att du binder samman den nya ytlinjen med den nedre delen.
3) Klipp ut texten (pen tool) från den ursprungliga bilden och klistra in ovanpå.

Snabbt fulhack på hur det skulle kunna se ut:

https://i.imgur.com/HibuKwV.jpg

Just flaskor och vätskor har så mycket reflektioner att det är utmanande att göra det i post.
 

iSolen.se

Guest
Är det bilderna du har att arbeta med?

Om vi bortser från alternativet att fullständigt ta om bilden så vore det smidigaste nog att rigga upp liknande förutsättningar hemma hos dig och sedan försöka ta en ny bild på flaskan som du kan arbeta in i dina nuvarande bilder.

Är Photoshop enda alternativet så hade jag försökt med följande:

1) Kopiera och klistra in ytlinjen högre upp och arbeta in den så att det ser realistiskt ut.
2) Klona över hela övre flaskan så att du binder samman den nya ytlinjen med den nedre delen.
3) Klipp ut texten (pen tool) från den ursprungliga bilden och klistra in ovanpå.

Snabbt fulhack på hur det skulle kunna se ut:

https://i.imgur.com/HibuKwV.jpg

Just flaskor och vätskor har så mycket reflektioner att det är utmanande att göra det i post.
Tycker du lyckades väl. TS kommer säker lära sig en del i processen, det borde inte vara så svårt att klona men kan vara lite tidsödande om TS inte är van.

Jag skulle skapat två lager, flyttat det övre och maskat in, möjligen efter lite förminskning.
 
ANNONS