Annons

Redo för utställning?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kalle_B

Aktiv medlem
Jag har planer på att göra ett stort fotojobb helt i egen regi, det skall pågå under ett år och mitt mål är att sedan visa jobbet som en utställning... Så långt inga problem.

Mitt problem är dock, hur vet man att bilderna håller tillräcklig kvalitet för att "duga" för en stor grupp människor med olika intressen och livsperspektiv?

Man vill ju inte stå där som ett fån och alla säger att " ja men det där kunde jag lika gärna ha tagit själv" eller "bilderna var inte så bra faktiskt..."

Jag har plåtat länge och den tekniska biten känne jag att jag behärskar men det mer estetiska delen är ju väldigt svår att få bedömt innan man kastat sig ut... Har ni tips på hur man förbereder sig för att avgöra sin kvalitet?
 

Akerstrom

Aktiv medlem
Tänker du så blir det aldrig någon utställning. :) Följ din hjärta så blir det bra. Jag tittade på dina bilder du har här på fs, så, jag tror att din utställning kommer att bli uppskattad.
 

Kalle_B

Aktiv medlem
Mmmm... man är ju ganska rädd för att göra bort sig... men man får väl kasta sig ut i det okända och helt enkelt bara prova.. men om någon har några tips på hur man förbereder sig och ev gallrar bland bilderna så skriv gärna..
 

kiwawa

Aktiv medlem
Såvida du inte har ett foto på kungen onanerandes på en horklubb lär du inte veta om bilderna "säljer".
Som sagts, gå på DIN känsla.


Lycka till!
 

Kalle_B

Aktiv medlem
njae.. sådana bilder har jag inte och verkligen inte så att det skulle räcka till en utställning... men ok, det är väl bara o köra... har ju 1 år på mig att utveckla mitt bildseende :)
 

Rind

Aktiv medlem
Kör på och vad gäller det estetiska be några du litar på att komentera/välja.. jag är säker på att det kommer att gå bra...
 
ANNONS