Annons

Reflexer förstörde bilderna!

Produkter
(logga in för att koppla)

lapg

Aktiv medlem
Tog ett gäng bilder idag som jag givetvis hade tänkt att använda. Och visst bilderna är helt ok förutom att på vissa så blev det såhär. Det är en reflexer på kavajärmar som blev såhär som ju synes.

Det är ju såklart den externt handhållna blixten som är boven (inte fotografen :). Någon som har en bra idé om hur man bäst kan fixa till detta, om det går på ett bra sätt?

Är ny på att fota människor och dessutom i hyfsat dåligt ljus. Kanske jag riktade blixten helt fel!

Inte blev det snyggt i alla fall.

Några tips?

Bilagor

• reflex.jpg
    reflex.jpg
    65.5 KB · Visningar: 586
Senast ändrad:
Damoor skrev:
Photoshoppa bort det :)

Tänkte också försöka det, men är det kanske inte risk för att det kommer att synas om det är så att bilderna ska blåsas upp ordentligt till affischer?

Annars visst, jag för göra mitt bästa :)

Men detta med manuell blixt, vad menas med det egentligen?

det där photshopar du ju lätt, verkar ju inte vara någon struktur och täckning i kavajen ändå, bara svart.

Jag skulle tro att det hjälper om du kör lite med Clone Stamp och målar över ytterkanten av det vita bandet. Du kan skicka en bild om du vill så kan jag prova.

Jag fixa till den lilla bilden lite snabbt. Det är svårt att jobba med så lågupplösta bilder men de ser på ett ungefär vad som kan göras. Har enbart använt klon verktyget.

Bilagor

• reflex.jpg
    reflex.jpg
    64.8 KB · Visningar: 384
Ja jag testade också lite själv med clone stamp i PS men jag är bara rädd att om bilden ska blåsas upp till affisch så kommer det ändå att synas. Men det är kanske sånt man får leva med eller försöka ta om bilderna, vilket ju nu inte är så lätt....

Tack för tipsen!

ANNONS