Annons

Reklam i Bloggar

Produkter
(logga in för att koppla)

light

Aktiv medlem
Varje dag i "Bloggar" möter oss en blogg med oftast innehållslösa, meningslösa, torftiga bilder. Det må vara hänt. Det är inte mitt ämne. Men min kritiska anmälan gäller att bloggen i varje inlägg ger ett reklambudskap.

Inget annat än ett reklambudskap. Med detta innehåll:

"Min fotokurs finns att ladda ner från App Store. Länk till nedladdning hittar du på www.duckphoto.se"

Och där kan man köpa hans kurs för 30 kronor.

Alltså utnyttjar han varje dag Fotosidans blogg för GRATIS REKLAM.

Hur har Fotosidan kunnat tillåta och gå med på denna irriterande reklamkampanj så länge?

(Jag påminner också om vad som står i rubrik här i forumen: "Observera att inlägg måste följa Fotosidans regler. Tex reklam, personangrepp och visande av andras bilder utan tillstånd är ej tillåtet.")
 

martinot

Aktiv medlem
Varje dag i "Bloggar" möter oss en blogg med oftast innehållslösa, meningslösa, torftiga bilder. Det må vara hänt. Det är inte mitt ämne. Men min kritiska anmälan gäller att bloggen i varje inlägg ger ett reklambudskap.

Inget annat än ett reklambudskap. Med detta innehåll:

"Min fotokurs finns att ladda ner från App Store. Länk till nedladdning hittar du på www.xxxphoto.se"

Och där kan man köpa hans kurs för 30 kronor.

Alltså utnyttjar han varje dag Fotosidans blogg för GRATIS REKLAM.

Hur har Fotosidan kunnat tillåta och gå med på denna irriterande reklamkampanj så länge?

(Jag påminner också om vad som står i rubrik här i forumen: "Observera att inlägg måste följa Fotosidans regler. Tex reklam, personangrepp och visande av andras bilder utan tillstånd är ej tillåtet.")
Jo, det är lite skumt att det tillåts kan jag hålla med om (även om jag personligen inte är direkt så upprörd över det, så kan jag förstå att sådant kan irritera många andra läsare).

Tror att det är så att forumen modereras och bevakas lite mer, medans bloggar normalt inte följs upp på samma sätt, och därför lite mer "passerar under radarn".
 

afe

Aktiv medlem
Också nyfiken på svar kring detta, då jag reagerat på exakt samma sak ...
 

light

Aktiv medlem
Jo, det är lite skumt att det tillåts kan jag hålla med om (även om jag personligen inte är direkt så upprörd över det, så kan jag förstå att sådant kan irritera många andra läsare).

Tror att det är så att forumen modereras och bevakas lite mer, medans bloggar normalt inte följs upp på samma sätt, och därför lite mer "passerar under radarn".
Den här reklamkampanjen har pågått så länge så Fotosidan kan inte vara omedveten om den. T.ex. så bloggar ju Magnus Fröderberg, och läser och kommenterar andras bloggar. Men ändå ...???
 

alfin

Aktiv medlem
Herregud, han har en liten länk till sin webbsida på sin egen blogg. Hur farligt kan det vara. Att ni orkar oja er över oväsentligheter! Speciellt som hela FS är nedlusad med rörlig reklam!
 

light

Aktiv medlem
Herregud, han har en liten länk till sin webbsida på sin egen blogg. Hur farligt kan det vara. Att ni orkar oja er över oväsentligheter! Speciellt som hela FS är nedlusad med rörlig reklam!
Ja, du har väl rätt. Det är faktiskt dumt att oja sig för sånt. Så alla som har nåt fotorelaterat att sälja, nyttja bloggen för gratis reklam. Varje dag. Året om.
 

light

Aktiv medlem
Du har en blogg här som FS själva brukar highlighta på förstasidan:

http://www.fotosidan.se/blogs/gyorffy/hur-du-skapar-och-anvander-egna.htm

Vad tror du den går ut på?
Ja, det är möjligt du har rätt igen. Och Peter och Duckfoto kanske har något särskilt avtal med fotosidan? Vad vet jag. Men vore det inte bra om det tydliggjordes vad som gäller vid bloggande och reklam? Gäller det bara för vissa, eller för alla, och finns det begränsningar?
 

PMD

Aktiv medlem
Ja, du har väl rätt. Det är faktiskt dumt att oja sig för sånt. Så alla som har nåt fotorelaterat att sälja, nyttja bloggen för gratis reklam. Varje dag. Året om.
Verkar jättepraktiskt! Du kanske borde utnyttja det själv? :)

Skämt åsido: hur drabbar det dig?
 

light

Aktiv medlem
Verkar jättepraktiskt! Du kanske borde utnyttja det själv? :)

Skämt åsido: hur drabbar det dig?
Du har också rätt. Visst kunde jag också nyttja detta. Jag kunde varje dag i bloggen göra reklam för en sajt där jag säljer min utomordentliga fotokonst.

Och för dig eller andra som inte vill köpa, än sen, vad drabbar det er?

Jag är bara lite naivt finkänslig av mig, och vill veta först av Fotosidan om det går för sig.
 

light

Aktiv medlem
Inte ett dugg. Om jag inte vill läsa din reklamtext så behöver jag inte göra det.
Jättestrongt av dig! Du ska ha en eloge.

Jag vet dock att det finns många som är hjärtligt trötta på reklam i alla sammanhang och som skulle bli irriterade och frustrerade av att se mina dagliga reklambloggar dyka upp på bloggsidan.

Men inte behöver jag väl bry mig om dom?
 

PMD

Aktiv medlem
Det är rätt mycket som jag tycker är ointressant på bloggsidan så jag läser den inte. Det är mycket bättre att följa de bloggar man är intresserad av.
 
ANNONS