Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rekommendation önskas för STOR kameraväska

Produkter
(logga in för att koppla)

BugEyes

Aktiv medlem
Hej,

Jag har en gäng med kameraväskor men ingen är stor nog vissa gånger. Jag önskar en väska som rymmer...

- 2-3 hus
- Ett halvdussin gluggar varav 70-200 2,8L är störst men också 24-70L och ett par halvstora till
- Ett par blixtar (580EX)
- Minneskort, batterier, filter etc
- Gärna en liten laptop dator

Finns det något sådant som samtidigt är någorlunda bekvämt att hantera?

Någon av Thinktanks Airportmodeller borde fungera - de verkar rymma allt (och lite till).

Vill du ha en axelremsväska kan jag rekommendera Domke Journalist J-1. Jag har en sådan och den rymmer 70-200/2,8 stående med rättvänt motljusskydd eller 300/2,8 med bakvänt motljusskydd.

Enda problemet är att det blir tungt och man bär snett. Men jag har den för jobb där jag tar bilen. Mycket lättare att komma åt prylarna än med rullväska eller ryggsäck.

Tack för tipsen.
Jag har för mig att det ska finnas någon sorts stor fotorygga med hjul och hadtag också. Någon som vet något om den?

Tack, ska kolla på det.
Behöver en ny "basstation" för prylarna, dom mindre väskorna räcker oftast men inte alltid.

Denna kan jag rekomendera.

Har modelen under denna 550 heter den.
I den har jag 2 stora hus med ett 80-400 obejktiv som alltid sitter på ett av husen.
(får ner den stående).
Sen har jag några mellan och 2 korta objektiv.
Är oxå ett regn skydd ibotten på väskan som går att dra över hela väskan.
Kom till användning i lördags...
Lycka till.
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=4790143

Jag hade en Lowe pro Commercial AW förut. I den fick jag ned:
2 Canon 1d
16-35
24-70
70-200
Allt med f2.8, samt 35/2, 50/2,8, en 580EX, lite blandat småsaker och med lite våld även en 12"-dator. Tungt blev det men den rymde mycket.

Commercial AW

//Ola.

BugEyes skrev:
När jag följde länkarna ni gav mig snubblade jag på denna, ser ut att vara mycket för pengarna, vad tror ni?
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=464032

Jag har en Lowe Pro Nature Trekker AW II och trivs med den. Bra att bära med gott om plats och möjligheter att hänga på grejor utanpå med hjälp av en mängd elastiska spännsnören med snabblås och Sliplockfästen. Dessa "snören" kan verka lite knepiga att hantera men fungerar bra och går att gömma undan i Sliplockfästena.

Motsvarande idag är väl Lowe Pro Photo Trekker ett par snäpp under Super Trekker.

Beskrivningarna på vad som får plats stämmer oxå rätt så bra på CyberPhotos sidor.

Rymligare Super Trekker hittar du nog inte..

BugEyes skrev:
När jag följde länkarna ni gav mig snubblade jag på denna, ser ut att vara mycket för pengarna, vad tror ni?
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=464032
Just idag fick jag hem en Dörr Adventure Icebreaker (Medium), och jag tror definitivt en Large räcker till dig. Det verkar vara riktig dunderkvalitet också. Många smarta fack och fickor, osv.

Jämfört med min lilla Lowepro Slingshot är det ju mer omständligt att plocka fram grejerna, men det är ju självklart.

EDIT: Ett av spännena är dåligt, men det går nog byta ut.

Senast ändrad:
Har velat länge men beställde idag Dörr Icebreaker large från Cyberphoto.
Det ska bli spännande att få hem den, har ingen stor ryggsäck sedan tidigare och en sådan ska väl ingå i utrustningen. Har stor och liten axelremsväska samt mindre ryggsäck sedan tidigare.

Hade egentligen velat ha något med hjul men hittade inget i rimlig prisklass.

Tack för alla tips.

Jag har en jätteryggsäck mest för att gå i naturen med, men ibland tar jag den till motortävlingar också och då spänner jag fast den på en lite hopfällbar bagagepirra. Jag tror det fungerar väl så bra som en fotoväska på hjul eftersom pirran har större hjul som går bättre på ojämnt underlag. Dom väskorna med inbyggda hjul verkar mest vara för att rulla inomhus eller i bästa fall på asfalt. En pirra är bra även för tunga axelväskor så slipper man få så sned rygg.

Hej
har bar skummat tråden lite, men
de förslag jag kommer med är Billingham 550,
har och använder flera olika Billingham
och den är stor och bekväm, praktisk

Vänligen

Harry

ANNONS
Götaplatsens Foto