Annons

Remögla till rimligt pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

cardazio

Aktiv medlem
Hej,

Remögla+plastskydd hos Scandinavian photo går på 198 kr (för 1 st). Känner ni till något bättre alternativ för Nikon original (passande klassen Nikon D800)? (Eller om ni kan skilja er från 1 st remögla får ni gärna PM:a mig pga använder bara ena :), men det saknades helt pga köpte begagnad studioanvänd kamera.)

/Richard
 

Ventures

Aktiv medlem
Dom har väl sett lika ut sedan 70-talet. Håller med om att priset är löjligt dyrt.
Alternativet är e-bay, importera kinesiska kopior eller köp begagnad nikonkamera med öglor och sälj utan. Men då blir det ändå lika dyrt om man lägger till arbete och frakt. Tveksamt att någon har överskott av öglor om man inte skrotat en kamera.
 

cardazio

Aktiv medlem
Dom har väl sett lika ut sedan 70-talet. Håller med om att priset är löjligt dyrt.
Alternativet är e-bay, importera kinesiska kopior eller köp begagnad nikonkamera med öglor och sälj utan. Men då blir det ändå lika dyrt om man lägger till arbete och frakt. Tveksamt att någon har överskott av öglor om man inte skrotat en kamera.
Egentligen rätt konstigt kan man tycka. Lite surt att de kostar 20-30 kr hos Nikon, men att de sedan lägger på 100 kr frakt på det :p. Kanske ska köpa på mig 10 st av varje och sälja på Ebay hehe.

Mest troliga lösningen blir en nyckelring och lite krympslang dock.
 

cardazio

Aktiv medlem
Slutade med att jag köpte ett par original från ebay. Känns dumt att chansa med något som kostar 105 kr när det hänger 20 tsek i dem.
 

Fotosmurfen

Aktiv medlem
Jag gör så här. Köper en tunn läderrem. Blöter den drar den öglan på kameran.
Gör en knut. Fungerar och håller. Du måste använda våld för att den skall gå sönder.

Fotosmurfen
 
ANNONS