Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rengöra Leica R 50 mm

Produkter
(logga in för att koppla)
köpte en leica R3 och tillhörande 50mm summicron på tradera och tyvärr så hade linsen massa larvägg och en ut-tårkat larvskal inuti sig.

efter att inte fått pengarna tillbaka från säljaren på några dagar så blev jag frustrerad och försökte rengöra linsen, tog bara bort R-mounten så kom man åt bakre delen av linsen, där all smuts verkar ligga. tyvärr så verkar det som att man behöver ett specialverktyg för att skruva loss bakre delen av linsen som jag inte har tillgång till.

så nu är frågan ifall man kan lämna in linsen någonstans för att rengöra den, bor i Västerås/Uppsala men känner inte till någon som tar emot och reparerar gammal utrustning.

Kolla med LP-Foto i Stockholm, de har en duktig kamerareparatör som tar sig an äldre fotoutrustning. Sedan har jag för mig att Classic camera också servar äldre utrustning.

(Skrivet på mobilen, därav inga direktlänkar.)

ANNONS
Götaplatsens Foto