Annons

Reservdelar till 1DX classic och kan man göra det själv?

Produkter
(logga in för att koppla)

morgan_klang

Aktiv medlem
Hej alla... jag fick precis ett svar från Canon när jag försökte köp där, om ni är intresserade, se nedan.

Hej och tack för ditt mail.

Vi har inte längre support för denna produkten. Detta innebär att vi inte tillverkar reservdelar för produkten längre.

En kan alltid höra med andra verkstäder om de kan hjälpa er.

Best regards/Med vänlig hälsning,

Customer Service
 

morgan_klang

Aktiv medlem
Jag har en skrotad 1dX mkII, om luckan är samma på mkI och den går att få lös kan du få den mot portokostnad.
Hej igen och tack så jättemycket för erbjudandet.
Som du kanske märkte i min sista update så har Canon slutat köra reparation/service på denna modellen nu.

Så, om jag vill tacka ja till din vänlighet, hur/var går vi tillväga praktiskt om jag vill ha det som du har att erbjuda?

PS. Men.. man blir ju också väldigt nyfiken, hur i hela friden kan man ha en "skrotad 1dX mkII som ligger och skräpar". Jag trodde alla 1dx modeller skulle överleva ett tredje världskrig och fungera lika bra efteråt som innan???!!
 

danordgren

Aktiv medlem
Hej igen och tack så jättemycket för erbjudandet.
Som du kanske märkte i min sista update så har Canon slutat köra reparation/service på denna modellen nu.

Så, om jag vill tacka ja till din vänlighet, hur/var går vi tillväga praktiskt om jag vill ha det som du har att erbjuda?

PS. Men.. man blir ju också väldigt nyfiken, hur i hela friden kan man ha en "skrotad 1dX mkII som ligger och skräpar". Jag trodde alla 1dx modeller skulle överleva ett tredje världskrig och fungera lika bra efteråt som innan???!!
Skicka mig ett meddelande bara så löser vi nog det.

En icket fungerande får man om man fotar bäver, sitter med vadare ute i vattnet och av någon outgrundlig anledning råkar lossa huset från objektivet... fick upp det från botten snabbt och Canon skulle kunna laga det (dyrt) men inte garantera funktion efter det ändå p.g.a. ärgningar som kunde uppkomma i efterhand. Så då blev den liggande bara eftersom R5an släpptes i samma veva..
 

Falumas

Aktiv medlem
Kan man ganska snabbt skruva upp den och skölja den med destillerat vatten och sedan torka det hela snabbt så finns det visst hopp även efter ett dopp. Många gånger då man fotograferar bäver så brukar man dock välja annat än just destillerat vatten att ha i termosen, men jag räddade en Ericsson-GH688 på det viset en gång.
 

apersson850

Aktiv medlem
Så, om jag vill tacka ja till din vänlighet, hur/var går vi tillväga praktiskt om jag vill ha det som du har att erbjuda?
När jag nu är hemma passade jag på att titta på min 1DX och 1DX Mark II.
Tyvärr är det så att trots att luckorna är snarlika är inte en enda av de fyra gummiluckorna på vänstersidan likadana på de två modellerna.
Det skiljer på mått, form, vinklar eller något annat.

Möjligen kan den över expansionskontakten passa ändå, för det skiljer väldigt lite.
 

Miniseven

Aktiv medlem
Hej igen och stort tack för att du försökte, men som du kanske såg i tidigare kommentar verkar 1DX och 1DX Mark II vara olika.
Tack ändå.

PS. Jag hoppas innerligt att du hade försäkring på kameran, för om inte, ja då är det nog en händelse du kommer komma ihåg resten av livet !!!

.
Jag tänkte köpa en billig 1DX men många har följande gemensamt, nämligen att "gummi-lockorna" ofta gått sönder (bifogad bild exempel).
Jag har försökt googla runt överallt i Europa/Amazon odyl men hittar inte var man kan köpa varken 3rd party eller original delar.... så vet någon vart man ska vända sig?
Har någon bytt ut dessa själv någon gång, är det straight forward bara dra ut dom gamla + sätta in dom nya, eller är ska det limmas och annat strul?
Visa bilaga 173661
1710589388852.jpeg
Hittade dessa på Ebay nya
Tommy
 
ANNONS