Är det aldrig någon som undrar varför folk ska bli så hejdlöst upprörda över synden homosexualitet, det finns ju en hel uppsjö synder som omnämns i bibeln som säkert är lika trevliga att diskutera. Som det nämns tidigare på mer än ett ställe i den här tråden; Kristna har aldrig sett homosexualitet som någon särskillt viktig synd att predika. Okristna har dock ,på senare dagar, gillat att ta upp just den synden, och med den avfärda gud som en sur gubbe. Eller som Martin uttryckte det "Gud kan ta sig i häcken om han skulle vara så rutten att han brydde sig om sånt". Vilket han mer än gärna får tycka, inte mig emot. Du får tro på vad du vill! Säg bara inte åt mig hur min tro ska tolkas och användas. Det är jag och de flesta bibeltrogna kristna, fullkomligt på det klara med!
Som jag skrivit i tidigare inlägg: det är tragiskt att homosexuella ska känna sig kränkta, och det är fullkomligt förkastligt hur de behandlas i samhället i stort och även i kyrkor. MEN, jag skulle aldrig vilja förändra bibelns budskap bara för att vissa personer tycker det är rena osanningar. Spelar ingen roll om det är någon som tycker det är illa att man inte kan ha sax före äktenskapet eller en homosexuell som prompt vill gifta sig kristligt!
Nåja, som sagt. Tråden går i cirklar. Läs bakåt några sidor så sägs det ungefär samma saker. Ingen verkar vilja ge sig, och så får det väl ibland vara helt enkelt!
En annan intressant sak vore om det faktiskt kunde vara någon som var öppet homosexuell som kunde delge sina tankar om hur denne anser att bibeln eller Åke kränkt Henne/honom. Eller kanske någon som redan skrivit, faktiskt är homosexuell? Det hela blir ju lite mer intressant då, av uppenbara skäl. Tror ni inte?
ps.Ha ett gott liv Hetero som homo, supare, äktenskapsbrytare/bryterska, tjuv, lögnare och alla andra syndare där ute!
Själv ska jag ta mig några timmars sömn. Det kan vara behövligt ibland, sägs det.
Mvh,