namon
Aktiv medlem
Min Canon 40D + 17-55-optiken gick i golvet 10 januari i år. Filtret sprack och gick inte att skruva av - i övrigt inga synliga skador på varken optik eller kamerahus.
Jag lämnade in kamera och optik på Japanphoto (har deras "Superförsäkring") samma dag. En vecka senare skickar de kameran till Canon där den ligger i två veckor och sedan skickar de vidare kameran till Ljud och Bild Service. Kameran har nu legat där i en vecka utan att någon har ens kikat på den.
Nu har det gått ungefär en månad sedan jag lämnade in kameran, hur lång tid kan anses rimligt från att man lämnar in den till att man åter håller den i handen?
Är det rimligt att Japanphoto lånar ut en lånekamera till mig under tiden? Det står inget om garanterad reparationstid i deras försäkring.
Jag lämnade in kamera och optik på Japanphoto (har deras "Superförsäkring") samma dag. En vecka senare skickar de kameran till Canon där den ligger i två veckor och sedan skickar de vidare kameran till Ljud och Bild Service. Kameran har nu legat där i en vecka utan att någon har ens kikat på den.
Nu har det gått ungefär en månad sedan jag lämnade in kameran, hur lång tid kan anses rimligt från att man lämnar in den till att man åter håller den i handen?
Är det rimligt att Japanphoto lånar ut en lånekamera till mig under tiden? Det står inget om garanterad reparationstid i deras försäkring.






