Annons

Rimligt pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pontus Andrén

Ny medlem
Hej! Nu har även jag hittat hit, önskar bara att det hade varit tidigare än nu, men som man säger, bättre sent än aldrig.

Det förhåller sig så att jag är i behov av en ny kamera, och då jag förstått att det är begagnatmarknaden som gäller för analoga kameror har jag sniffat upp en del kameror.

Jag har mer eller mindre fastnat för en Canon EOS 33, den verkar vara den typ av kamera jag behöver just nu. Hade tidigare en Minolta Dynax 4xi, men i ett mycket stressigt och fumligt ögonblick när en ny rulle skulle in fort råkade en tumme vidröra slutarridån, som då mer eller mindre trasades sönder... Tror inte att det är ngn ide att försöka laga den, har lämnat in den på min lokala fotoaffär där ägaren skulle kolla om de kunde laga den i affären. Men om inte så är det en ny som gäller...

Men frågan är då vad ett rimligt pris för en Eos 33 är... Det priset som är begärt är 2000 kr, och då ingår inget annat än kameran och objektivet som sitter på (antaligen ett 28-80 eller ngt). Har iofs egna objektiv så det räcker, men eftersom de suttit på en minolta vet jag inte om de passar till en canon... Blev visst två frågor..

Alltså: Är 2000 kr rimligt för en canon eos 33 som är ca 4 år gammal och fotat 16 rullar? Och går det att använda mina objektiv som suttit på min minolta på canonen?

Tacksam för svar.

Har du Minolta objektiv så kan du kanske hitta en Dynax 7 för 2-3000, och då får du en mycket bra maskin.
Mvh/Gunte..

ANNONS
Götaplatsens Foto