Annons

rMBP 13" som portabel arbetsstation

Produkter
(logga in för att koppla)

Fjellreven

Aktiv medlem
Hej!

Jag letar just nu efter en dator som är lätt att ta med men inte tryter allt för mycket på kraften!

Någon som har erfarenhet av att jobba med en Macbook Pro 13" retina och använda t.ex Lightroom?

Ge mig lite Pros and Cons!

Mvh Arnold
 
Enda problemet är väl att den blir lite dyr om man stoppar i 16/512 men det kommer jag nog att göra ändå.
 
Har ingen erfarenhet av retina-skärmarna och Lightroom samtidigt, men har kört Lightroom på Apple-laptops under lång tid med bra resultat så det är bara att slå till skulle jag säga. :)

RAM är ju det du bör satsa ordentligt på om du måste välja något...
 
Bara att tuta och beställa, kör själv MacBook pro 13" 16gb och 240gb ssd. Funkar som en dröm, redigerar inte så mycket på 13" utan kopplar in en extern 24"
 
Det går som en dans.
Jag kör själv 13" retina med 16/256 GB. Helt klart en fröjd för en som väntat i det längsta med att byta ut en MBP 2008 med 4GB ram.
 
Det blev en 8gb / 256gb som kommer om några dagar! Är så spänd!

Förhoppningsvis räcker 8gb ram till mina lightroom behov!
 
8gb räcker långt så länge du är i LR, om du i framtiden uppgraderar till 16gb,,,köp corsair eller kingston,,,köp inte apple orginal,,,de rånar dig :)
 
Jo, jag vet. Men hade verkligen inte ekonomin för det lilla extra. Tanken från början var att köpa en 6000-7000kronors ultrabook :D
 
ANNONS