Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rullgardin som bakgrund

Produkter
(logga in för att koppla)

walak

Avslutat medlemskap
Hej ja funderar på att köpa ett studiosett och då är det lite ont om pengar till en bakgrund och då undra jag om det skulle funka med en rullgardin för 200-: ifrån Ikea som bakgrund för att ta porträtt bilder det får bli ansiks porträtt eftersom en rullgardin inte är så stor

Om det skulle funka vilken färg skulle då funka bäst eller spelar det ingen roll vilken färg det är

Går alldeles utmärkt med halvkropp om du skaffar en rullgardin av större storlek. Jysk har ca 180x180 tex. Jag har en sån. köpte en grå då det är bra att kunna belysa de med olika färger så slipper man ha flera. Använder frystpåsar jag ritat med tusch på som jag lägger över en kamerablixt som pekar på bakgrunden.

Sen kan man ju måla lite på bakgrunden för att få lite struktur.

Går alldeles utmärkt med halvkropp om du skaffar en rullgardin av större storlek. Jysk har ca 180x180 tex. Jag har en sån. köpte en grå då det är bra att kunna belysa de med olika färger så slipper man ha flera. Använder frystpåsar jag ritat med tusch på som jag lägger över en kamerablixt som pekar på bakgrunden.

Sen kan man ju måla lite på bakgrunden för att få lite struktur.

Kan denna funka
Grå med mönster eller ska man ta en som bara har färg

http://www.jysk.se/140/445/741/5509880/a/catalog

Jag köpte en grå utan mönster på Jysk med de måtten. Tror dock att IKEA har längre varianter fast inte så breda ... ( 250x140 cm ).

För porträtt och halvkropp känns det viktigare med bredd tänker jag, då eventuellt gestikulerande med händer eller kan få plats eller om man fotar två.

ANNONS
Götaplatsens Foto