Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rycksäck för kameror och termos

Produkter
(logga in för att koppla)

Gille Spie

Aktiv medlem
Nu har jag ägnat en bra stund på att söka och läsa i äldre diskussioner om ryggsäckar för kameror.Som någon skrev så är det en djungel.
Efter att nu i tre år ha kört med kompaktdigital så har jag tröttnat och därför dammat av min gamla Minolta 7000 AF från 1986 med tre tillhörande objektiv OCH köpt en Dynax 5D med två objektiv. Planeras alltså digitalt + diabilder.

Hustrun konstaterade att jag behöver en ryggsäck och eftersom hon brukar ha rätt så har hon väl den nu också. Hennes argumentation känns logisk.

Efter att ha sökt och läst är jag tveksamt klokare. Allt från 2500 kr till 89 kr har diskuterats. Men alla diskussioner tycks handla om kameror och tillbehör till dom. Termosen och mackorna då - var gör ni av dom?

Någon som har bra förslag både för utrustningen och mathållningen?

Min Naturetrekker (ca 2500 kr) sväljer termos och mackor i frontluckan. Vill man ha frontluckan till annat kan man hänga på sidoväskor. Naturetrekkern rymmer mer kamerautrustning än jag orkar bära.

Min Rover Light är uppdelad i två sektioner där den övre är en "vanlig ryggsäck" som är till för mackor, jackor och sånt. Fast man bör nog ha termosen i en rejäl plastpåse så att inte allt läcker ut över utrustningen om det inträffar något missöde. Rovern rymmer lite mindre kamerautrustning. Ett hus och några mindre objektiv.

Här är förresten en tråd där även kaffe- och bullfaktorn diskuteras. Jag visste väl att jag hade sett en :)

ANNONS
Götaplatsens Foto