Annons

Sälja av utrustning..Vilka priser sätter jag?

Produkter
(logga in för att koppla)

avsl100920

Avslutat medlemskap
Hej,
Står i begrepp att byta till Canon 5 D eller 30D eller något annat märke.Funderar nu på att sälja av allt som jag behållit genom åren (uppräknat nedan).

Är osäker på vilka priser jag skall sätta samt och om det går att sälja allt i klump eller om det är klokast att sälja grejorna var för sig.

Är det någon som är uppdaterad på prisbilder mm på begagnat så skriv gärna !

Jag skulle nog påstås att grejorna är välskötta och väl bibehållna
´

Canon EOS 650
Canon EOS 5
Canon EOS 10D
Canon EF 28-105mm USM f/3.5-4.5
Canon EF 75-300 1:4-5.6
Canon Speedlite 420EZ
Hoya Filter Polarisation Cirkulärt 58mm
Hoya filter 81B
Hoya blue intensifier

Tacksam för svar

Säkerligen kan du sälja allt på en gång, men frågan är om en och samme person är intresserad av 2st analoga hus, ett gammalt digitalt hus, 2 objektiv o lite filter... men visst.. har du inte panik så kan du nog sälja allt i en klump för kanske 6-7 tusen?

Men lättast är nog att sälja styckvis, men det kan nog ta en liten stund att bli av med allt.

Angående priset så är jag sådan som sällan tror på höga priser, snarare på faktiska saker som att inköpspris, "knappt använt" osv inte exicterar.

Båda dina objektiv finns att köpa i senare utgåvor för runt 2000 kronor st, att få mer än 1000-1500/st är nog att vara optimistisk. 10D kanske 2-3 tusen för. Bra kamera, men idag har du både 350D, 300D, 20D och massa andra 10D att slåss mot.

Analoga husen kan du kanske sälja till en båtklubb som sänken till någon boj eller dyl. Nä då, det finns köpare till dom också, men utbudet är stort och några hundringar kan dom nog inbringa.

Varför inte behålla grejorna istället?

Senast ändrad:
Om du köper ny Canonkamera, behöver du då sälja objektiven?

Blixten 420EZ är tämligen värdelös på den digitala marknaden. Filtren är något som får åka med objektivet om det säljs.

Tradera är en bra plats att se vad kameror har gått för. Mycket kamera får man för 1000:-.

Jag skulle paktera blixten med EOS 5.

Skulle jag sälja optiken skulle jag gör aett paket med dem till EOS 650 och i bästa fall få 1500:-.

10D skulle jag försöka sälja för 2-3-4000:-.

ANNONS
Götaplatsens Foto