AdamLinders
Medlem
Hej,
Nybliven medlem...
Det här är ingen annons, därför postar jag inte i annonsmarknaden.
Jag är ute efter ett eller två objektiv till min 400D, och kommer ha möjligheten att köpa i USA där allting är mycket billigare.
Jag funderar då på att köpa hem ca 5-6 st och testa dem, och sedan behålla de jag tycker om mest, och sälja vidare de andra.
Nedan har jag listat de som ser intressanta ut och ungefärliga priser på vad jag tänkte dra iväg dem för på blocket. Huvudfrågan är, kommer jag utan problem att kunna sälja dem för de här priserna, eller kommer jag sitta där med objektiv för 25 000 som jag inte får iväg (kommer behöva låna pengar)? De kommer inte att vara använda, men testade, alltså inte splitters.
Andra frågan är, har jag kollat på rätt objektiv? Jag kommer att fota porträtt, fest, sport och kanske (väldigt) lite makro.
Canon Normal EF 50mm f/1.8 II Autofocus Lens
700kr.
Canon EF 70-200 f/2,8 USM IS
14 000kr.
Canon EF 50mm f/1.4 USM
2500kr.
Canon Telephoto EF 85mm f/1.8 USM Autofocus Lens
2500kr.
Canon Telephoto EF 100mm f/2.8 USM Macro Autofocus Lens
3500kr.
Canon Zoom Telephoto EF 70-200mm f/4.0L USM Autofocus Lens
8000kr
Undrar även om den här blixten:
580EX II Speedlite
3000
Tack på förhand,
Adam
Nybliven medlem...
Det här är ingen annons, därför postar jag inte i annonsmarknaden.
Jag är ute efter ett eller två objektiv till min 400D, och kommer ha möjligheten att köpa i USA där allting är mycket billigare.
Jag funderar då på att köpa hem ca 5-6 st och testa dem, och sedan behålla de jag tycker om mest, och sälja vidare de andra.
Nedan har jag listat de som ser intressanta ut och ungefärliga priser på vad jag tänkte dra iväg dem för på blocket. Huvudfrågan är, kommer jag utan problem att kunna sälja dem för de här priserna, eller kommer jag sitta där med objektiv för 25 000 som jag inte får iväg (kommer behöva låna pengar)? De kommer inte att vara använda, men testade, alltså inte splitters.
Andra frågan är, har jag kollat på rätt objektiv? Jag kommer att fota porträtt, fest, sport och kanske (väldigt) lite makro.
Canon Normal EF 50mm f/1.8 II Autofocus Lens
700kr.
Canon EF 70-200 f/2,8 USM IS
14 000kr.
Canon EF 50mm f/1.4 USM
2500kr.
Canon Telephoto EF 85mm f/1.8 USM Autofocus Lens
2500kr.
Canon Telephoto EF 100mm f/2.8 USM Macro Autofocus Lens
3500kr.
Canon Zoom Telephoto EF 70-200mm f/4.0L USM Autofocus Lens
8000kr