Annons

Sälja en Exacta

Produkter
(logga in för att koppla)

Daniel.l

Aktiv medlem
Hej.

Finns det företag som kan vara intresserade att köpa en Exacta som denna av mig och sälja den vidare till en samlare?
Jag har kameran, väska, tillbehör.
Har ni något tips var jag kan vända mig.

MVH
Daniel

Bilagor

• exactafram2.jpg
    exactafram2.jpg
    35.5 KB · Visningar: 191
Varför ska du sälja till ett företag som sälja vidare. Du får nästan ingenting för kameran då, inte för att dom vill blåsa dig på pengarna, mer pga att dom ska betala skatt och avgifter på det.

En sådan Exacta kan kostar idag mellan 300 och 500 spänn. Ska du sälja till ett företag ska dom dra av minst 50% i avgifter. Sedan ska dom tjäna en slant också. Det betyder att du inte får mer än kanske en hundring. Bättre att behålla klenoden då.

volker skrev:
Varför ska du sälja till ett företag som sälja vidare. Du får nästan ingenting för kameran då, inte för att dom vill blåsa dig på pengarna, mer pga att dom ska betala skatt och avgifter på det.

En sådan Exacta kan kostar idag mellan 300 och 500 spänn. Ska du sälja till ett företag ska dom dra av minst 50% i avgifter. Sedan ska dom tjäna en slant också. Det betyder att du inte får mer än kanske en hundring. Bättre att behålla klenoden då.

Om det är så så säljer jag den inte tror jag. Men jag vill ju gärna att någon tittar på den och värderar den.

ANNONS
Götaplatsens Foto