Annons

Sälja film på varg?

Produkter
(logga in för att koppla)

context

Ny medlem
Fick en ganska bra filmsnutt på en ensam ung varg som dricker i ett vattendrag i södra Sverige. Ca 5 min totalt, filmat med "billig" drönare (DJI Mini 2) på ca 80 meters avstånd och 1920x1080 upplösning. Hyfsat bra enligt mig, men långtifrån perfekt panorering etc. Är nybörjare på drönarflygning och hade bara ren tur att få syn på en varg, så filmningen var helt oplanerad.

Nämnde det för en viltvårdshandläggare på Länsstyrelsen och efter att visat filmsnutten tyckte han att den var "något för National Geographic". Själv blev jag förvånad, med tanke på hur mycket varg det finns i Sverige idag och bilder/filmsnuttar läggs upp på Facebook stup i kvarten, så jag tyckte inte den var så märkvärdig, mer än att den var kul att visa för släkt och vänner.

Kan det stämma som handläggaren sade, att en sådan filmsnutt är något som skulle vara kommersiellt intressant? National Geographic känns lite långsökt, finns det någon annan som skulle vara intresserad av den tror ni? Funderade på tex. Shutterstock, men känns inte riktigt som något som folk letar efter (och betalar för) där?
 

ErlandH

Aktiv medlem
Tror tyvärr det är få som betalar speciellt mycket för den typen av material, tidningarna är bortskämda med att få en massa gratis. Men om jag var du skulle jag kolla med kvällstidningarna och de större lokaltidningarna i området
 
ANNONS