Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Söker kritik

Produkter
(logga in för att koppla)

Comanche

Aktiv medlem
Jag är en nybörjare som har fotat i drygt två månader. Använder mig av Nikon D610 med 50mm 1.8D samt Tamron 90mm 2.8 lens.

Sköt dessa bilder idag och söker lite kritik. Vad är bra och vad som är dåligt, vad borde jag tänka på etc. Sköt alla med 50mm.

Tack på förhand
 

Jonah Lake

Avslutat medlemskap
Kan rekommendera @alan_shaller eller @philpenman för B&W
Kör ditt race! Bra jobbat. Alla har olika smak
Jag gillar lite mer kontrast i svartvitt.
Typ såhär.
eb65c120-97e1-4744-b25b-1eff27fa9502-01.jpeg

@xftales
 

elgenper

Aktiv medlem
OK, ska vara uppriktig o elak...;-)

Bild 1 o 2 syns hur du tänkt (tror jag), och det är inte dumt, men här missade du. Tjejen i bild 1, som är den tydliga huvudpersonen är oskarp (utan att oskärpan i sig är ett uttrycksmedel). I bild 2 ser det ut som det just har varit ögonkontakt och samspel mellan de två tjejerna, men att du inte hann med innan den vänstra började vrida sig. (Jag erkänner villigt att jag mycket väl kan ha feltolkat vad som hände och vad du ville, men det är min reaktion inför bilderna).

Bild 3, dragspelaren, är riktigt bra; här känner man en positiv kontakt. Men, beskär den ungefär som Johan gjort, så får du mer koncentration och slipper ha honom helt centrerad (och, gå INTE på "Cartier-Bresson-myten" om att det är "fult gjort" att beskära! Det är bara slutbilden som räknas, och blir den bättre av att beskära, så är det helt OK).