Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Söker verkstad - reservdelar Canon 1000F

Produkter
(logga in för att koppla)

Connor

Ny medlem
Hej!

Har en gammal Canon 1000F som legat i garderoben ett tag och som jag tänkte ta ut och använda igen. Tyvärr insåg jag då att anledningen till att den hamnade i garderoben var att den slutade fungera (trots åtskilliga batteribyten dog kameran med ett ljudligt "ktchok" när man kommit en bit in i filmen..) och jag aldrig kom till skott och laga den. När jag nu ringde till en större verkstad sa de att Canon slutat tillverka delar 2001! Enda chansen var att få tag i någon mindre verkstad som kunde ha kvar gamla delar.

Någon som har ett tips? Gärna i Skåne om möjligt...

Tack för hjälpen!

om du kan byta del själv och vet vilken del du är ute efter kan man ringa MK Elektronik i Mölndal/Göteborg och se om dom har.... jag kan maila dig en sprängskiss om du vill

MVH Jan

Ja du kommer nog få en begagnad för betyligt mycket mindre pengar än om du skulle behöva ha någon laga den åt dig.

ANNONS
Götaplatsens Foto