Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sökfunktionen vill inte söka på medlem.

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik H

Aktiv medlem
Blev lite sugen på canons blixtstyrning med Ex 580 och vill minnas att Magnus Fröderberg har bra koll på dom.

Hoppar in på sökfunktionen och skriver "Canon AND blixt" i sökrutan och sedan " Magnus Fröderberg " i medlemsrutan; svar = 0.

Ok, det ska vara små bokstäver i magnus fröderberg, ändrar och provar igen, svar = 0.

Blir nu fundersam och testar otaliga varianter.

Till slut så kommer jag fram till att om jag skriver "canon" och söker på medlem "magnus" och kryssar i "del av namn" så för jag svar men då är man alldeles för långt ifrån de svaren jag ville ha så det blir inte meningsfullt.

Gör jag fel, eller är sökfunktionen så dålig ?

Ok, nu hittade jag felet.

Användarnamn !

Man kan/ska inte söka på riktiga namn utan användarnamn, det framgår inte av texten i sökfunktionen.

Därför så fungerade inte t.ex fröderberg så bra men med ett "o" froderberg då började det hända grejer.

Mitt tips till redaktionen är att göra ett förtydligande om detta.

ANNONS
Götaplatsens Foto