Annons

Salja/byta in EOS 30.

Produkter
(logga in för att koppla)

da_an

Aktiv medlem
Jag har funderingar pa att ge mig in i den digitala SLR-varlden.

Eftersom jag inte har mojlighet att kopa en 300D eller 20D (vilka ar de aktuella alternativen) rakt upp och ner tankte jag kolla om det ar nan som vet hur begagnatpriserna/inbytespriserna pa en EOS30 (med 28-90 USM, anvand ca 20-30 rullar) ar?

Finns det overhuvudtaget handlare som tar inbyte? Hur ser begagnatmarknaden ut for "gamla" analoga kameror?

/Daniel

Här är en annons med en EOS 30 som gått lika långt som din för 2000 kr. Den annonsen är en månad gammal, så räkna med att det kan vara trögt att sälja. Marknaden för filmhus är enormt trög just nu, för mig tog det ett halvår att sälja två hus.

Jag sålde precis min två år gamla Eos 30 här om dagen på Blocket, jag fick 2300:- för endast huset (hade satt 2500:-, men "ögonskyddet" saknades och kostade 100:- att köpa nytt). Jag är nöjd med priset jag fick, för kamerahuset hade repor och "skrapmärken" strax under displayen.

Uj, tror jag kanske sitter kvar på min Eos 33 ett tag till, verkar knappt vara värt besväret att försöka sälja den längre.

Tack sa mycket for era svar!

Priserna ni namner ar visserligen bara for huset och i mitt fall skulle jag aven salja kit-objektivet, motljusskydd, ett par filter och batteripacket. Men det verkar anda knappt vara modan vart. Kanske battre att fortsatta spara och hellre behalla grejerna.

Ar det lika daliga priser om man byter in en kamera hos en handlare i samband med inkop av en ny kamera?

ANNONS
Götaplatsens Foto