Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Samma RGB värden men olika nyanser???

Produkter
(logga in för att koppla)

Maverick28

Avslutat medlemskap
Jag håller på en del med bildbehandling för webben.
Efter att jag köpte en ny skärm och grafikoty har jag fått problem med att grafik som har ett RGB värde får en annan nyans än bakgrunden i explorer.

Har säkert haft liknande proibleam innan men inte sett dem..

Så vad gör jag för fel????

Ja ich net- Jag gör det inte medvetet men den använder en ICC profil som har SRGB som del av namnet...

Du ser skillnaden här

Vågar knapopt göra ¨ågra bilde när mna ite kan lita på skärmen ju

Senast ändrad:
Du måste konvertera explicit. Internet Explorer hanterar inte ICC. Konvertera bilden och spara utan profil. Tänk på att det är skillnad på konvertera och tilldela.

jimh skrev:
Du måste konvertera explicit. Internet Explorer hanterar inte ICC. Konvertera bilden och spara utan profil. Tänk på att det är skillnad på konvertera och tilldela.

Månde en dum fråga.. men hur gör jag detta då??? Har ju inte alternativet sRGB mer än som en ICC profil.

Photoshop 6.0 Sorry skulle tagit med det innan..
kanske är en dum fråga men jag hängde inte riktigt med i vad du menade....

I sexan bör det finnas under Bild > Läge > Konvertera till profil. Om jag minns rätt.

ANNONS
Götaplatsens Foto