llesrof
Aktiv medlem
Hej! Efter ett års tjatande fick jag äntligen tillbaka den Samsung GX20 (systermodell till Pentax K-20) jag lånat ut till en kompis dotter. Först märkte jag inget konstigt med den men när jag skulle ta några bilder och vred den vänstra ratten på kamerans ovansida, till manuellt läge så ställde den istället in sig på bulb-fotografering. När jag vred ratten till bulb ställde kaneran in sig på blixt x-synk. När jag vred ratten till blixt x-synk så hände det inte ett skit och när jag vred ratten till User så ställde kameran åter in sig på blixt x-synk. Om jag i det läget petade lite på ratten så kunde man få det att glappa över till User.
När jag tittade på ratten så såg jag att det var märken i den efter en smäll. Går det på något sätt fixa till detta eller kommer det att kosta en förmögenhet? Det är så jäkla bra att ha en extrakamera men nu är ju halva vitsen med detta borta.
När jag tittade på ratten så såg jag att det var märken i den efter en smäll. Går det på något sätt fixa till detta eller kommer det att kosta en förmögenhet? Det är så jäkla bra att ha en extrakamera men nu är ju halva vitsen med detta borta.