Annons

Serva bronica?

Produkter
(logga in för att koppla)

markus

Aktiv medlem
Hej

Är det någon som vet vilka som servar bronica i sverige? Jag har tänkt skicka in ett par magasin som läcker ljus.
/markus
 

markus

Aktiv medlem
Ursäkta att jag tjatar men jag lyfter fram tråden och hoppas att någon som vet ser den
 

Sonnaren

Aktiv medlem
Jag vet inte vem som har service på Bronica i Sverige nuförtiden, om det nu är någon alls....
Men du kan ringa Pro-camera service i Lanndvetter (031-919403) så kan de säkert svara på din fråga. De servar Hasselblad men jag vet att de köper/köpte in Bronicas mattskivor för att montera i Hasselblad 500C som ett budgetalternativ.
Så någon kontakt finns nog.
Us
 

markus

Aktiv medlem
Jag var i kontakt med Pro-camera i landvetter. Han var mycket hjälpsam och hänvisade mig vidare till A J Johnstone i Glasgow. Ditt tips ledde alltså rätt tillslut Ulf. Tack så mycket
 

Sonnaren

Aktiv medlem
Bra att det löste sig även om det innebär att du får skicka redskapen till Skottland. Man skulle ju kunna tänka sig att du slår följe med grejorna och gör en fotoresa dit förstås....:)).
Något i stil med att komma överens med verkstaden om en tid, avvakta lugnt (??) på puben någon/några dagar och sedan reser runt med nyservade grejor??
Det löser sig nog, ha det bra!
Us
 

afrika

Aktiv medlem
Dom brukar ju läcka ljus utomhus dom där asen, jag har använt ett svart elastiskt band runt magasinet för att slippa det.
 
ANNONS