Annons

Shitsnack om D30 samt exempel på reklambilder

Produkter
(logga in för att koppla)

spn

Aktiv medlem
Re: Re: Re: Shitsnack om D30 samt exempel på reklambilder

Lelle70 skrev:

Skitsnack HASSE!
Jag har jätteproblem med att fota dragracingen!
Autofokus som inte riktigt hänger med osv. Jag är nöjd att bilderna som jag ändå lägger ut på nätet håller i A3 storlek som foton, och i vissa fall större.

Nu är jag innomhus och fotar hockeyn och har svårare med autofokusen, så flera bilder blir suddiga eller mörka.


Skyll dig själv Hans när du gnäller på att dom snor bilderna. Jag själv gör filerna så små och komprimerade att dom inte är värda att sno.
Vattenmärk dom mera centralt i bilden. Arles klarar det.

Hurra för digitalt!
Hm har inte sagt när jag snacka lite med dig.mina bilder kvalitet är väldigt lite.
tror kör 30-40% kvar.
Kvittar hur små bilder är när dem använder till hemsidor etc.
Får se vad som händer till nästa år.
 

Lelle70

Aktiv medlem
Sorry Hasse!
Du måste inse att om man inte tar ner bilderna tillräckligt, så är alltid någon framme och skall sno dessa.
Enda raka är att registrera dom och att vattenmärka bilderna.
Om någon annan har ett bättre förslag, Hör av er.
 

Linmajon

Aktiv medlem
Lelle70 skrev:
...inse att om man inte tar ner bilderna tillräckligt, så är alltid någon framme och skall sno dessa.
So what? Kul om någon skulle gilla mina bilder SÅ mycket. Vore jag proffs skulle det möjligen vara lite mindre kul, men var realistisk...
 

Lelle70

Aktiv medlem
Hej Mats.
Både Hasse & Jag försöker få lite inkomst på detta.
Vi har båda Mattssons foto i Lund som tar fram korten som levereras ut till kund.
Dess utom så om du får tag på Idrottsbladet hittar du även mina alster i den blaskan.
Tjing.
 

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
Hej igen

Har, återigen, fotat bilar som kör fort.

Idag fick jag ett oväntat test på AF:en då en formel 3 bil körde av rakt mot mig, tog serietagning och den fokucerade perfekt. Bilen var ca 5 meter från mig då föraren fick kontroll på den igen i gruset.

Bilder finns på www.roine.nu, Bohlins förardag, serien av bilder ligger sist på sidan.

Så träning verkar ge färdighet, även om en D1 eller 1v skulle ha gett fler bilder per sekund, med AF tiden fick jag ca 1 per sekund.

Dock kom bilen onödigt nära, Körde med 70-200/2.8 och då bilen vänder bredsidan till så får jag med enbart en del av bilen.
 

Lelle70

Aktiv medlem
roinek skrev:
Hej igen

Har, återigen, fotat bilar som kör fort.

Idag fick jag ett oväntat test på AF:en då en formel 3 bil körde av rakt mot mig, tog serietagning och den fokucerade perfekt. Bilen var ca 5 meter från mig då föraren fick kontroll på den igen i gruset.

Bilder finns på www.roine.nu, Bohlins förardag, serien av bilder ligger sist på sidan.

Så träning verkar ge färdighet, även om en D1 eller 1v skulle ha gett fler bilder per sekund, med AF tiden fick jag ca 1 per sekund.

Dock kom bilen onödigt nära, Körde med 70-200/2.8 och då bilen vänder bredsidan till så får jag med enbart en del av bilen.

Men,
Inte fotar du med en EOS D30!
Av storleken på filerna så tror jag du kör en D60, stämmer det?
 

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
Hej

Helt rätt. Det är D60. Dock är autofokusen, vad jag kan se, detsamma.
Den ändring som skall vara gjord är att D60 lär vara lite känsligare i lågt ljus, men det är inget jag kunnat verifiera då jag inte fotar i dåligt ljus.

Roine
 

spn

Aktiv medlem
Fokus

Stefan Boman sa att alla digitalkamror hade problem med skarp ljus som var i tullinge Lelle.

Sen har jag inte bestämst mig om vad det blir.
Men köper inte hus för 60-70 000:- för enbart foto dragracing.
Sen fråga om man har tid nästa år!
 
ANNONS