Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 18-35 EF Asperical

Produkter
(logga in för att koppla)

911RS

Aktiv medlem
Vad tror ni om detta objektiv på en 20D? Det finns ingen information på forumet om det och jag skulle behöva ett objektiv med mer vidvinkel än de jag har idag då jag ska på Paris bilsalong på Fredag. Det är inte annpassat för digitalkamera men det är väl "bara" behandlingen av linserna eller? Ska jag kanske ha något filter på för att hjälpa till.

Problemet är att jag väntar på att se vilka omdömmen som Tokina 16-50 (kommer till jul eller?) får innan jag köper ett vidvinkelzoom den extra mm jämfört med det rosade Tamronzoomet är bra att ha ibland så nu behövs ett billigt objektiv snabbt.

Sigmat vet jag inget om, men Tokinas 19-35'a är väldigt billig och faktiskt riktigt bra, jag köpte en begagnad för 800:-

Måste vara den mest prisvärda zoomen på marknaden, byggkvaliteten är riktigt najs också.

kent.

ANNONS
Götaplatsens Foto