Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sigma 18-50/2,8 vs Canon 17-85 IS USM
- Trådstartare HusKul
- Start datum
Omnicolor
Aktiv medlem
dumbo
Aktiv medlem
Sigma 18-50, tycker jag. 
Det är ju eg två olika typer av objektiv. Canonen är ju tänkt som en allroundlösning med större zoom och bildstabilisering. Lite mer av ett "snapshot"-objektiv alltså. Eller som enda objektiv att ha med på resan. Det är inte DÅLIGT, men den optiska kvaliteten kan skulle vilja ha för det priset infinner sig väl inte riktigt.
Jag skulle alla gånger välja ljusstyrka framför bildstabilisering (bäst är såklart både och
.
Det är ju eg två olika typer av objektiv. Canonen är ju tänkt som en allroundlösning med större zoom och bildstabilisering. Lite mer av ett "snapshot"-objektiv alltså. Eller som enda objektiv att ha med på resan. Det är inte DÅLIGT, men den optiska kvaliteten kan skulle vilja ha för det priset infinner sig väl inte riktigt.
Jag skulle alla gånger välja ljusstyrka framför bildstabilisering (bäst är såklart både och
Per
Aktiv medlem
dumbo skrev:
Jag skulle alla gånger välja ljusstyrka framför bildstabilisering (bäst är såklart både och.
- dvs Minolta!
HusKul
Aktiv medlem
bilderna varr så stora så man får rulla den fram o tillbaka
tycker att det är svårare att jmföra så
vad säger ni?
Omnicolor
Aktiv medlem
Harry_ skrev:
bilderna varr så stora så man får rulla den fram o tillbaka
tycker att det är svårare att jmföra så
vad säger ni?
ladda ned dom och jämför i 100% i photoshop.
Sigmat är bra mycket skarpare och har bättre kontrast. Hörnskärpan vid vidvinkel är dock inte så bra......
Goran
Aktiv medlem
Uttryck
Aktiv medlem
Prioriterar du ljusstyrkan (ett steg blir det väl?) så Sigman. Vill du ha lite längre brännvidd o IS (ifall du är lite skakig) ta Canon objektivet om du inte absolut behöver ljusstyrkan då.
Lite som att jämföra äpplen m päron tycker jag (som har 17-85 IS o är rätt nöjd m den)...
Lite som att jämföra äpplen m päron tycker jag (som har 17-85 IS o är rätt nöjd m den)...
HusKul
Aktiv medlem
tackar alla för hjälpen
det blir nog 17-85
får den till bra pris
enligt en polare som prata med
Cyberphoto och Scandinavienphoto
CP säger
Sigma har tyvärr lite kvalitetsproblem och flera av deras objektiv har problem med fokuseringen och skärpan. Har man tur och får en felfri så är Sigman bättre men 17-85an är klart säkrare
säljer nog en hel del så dom vet nog vad dom pratar om
jobbigt om man inte har tur
SP säger
Jag skulle utan tvekan välja Canon 17-85
det blir nog 17-85
får den till bra pris
enligt en polare som prata med
Cyberphoto och Scandinavienphoto
CP säger
Sigma har tyvärr lite kvalitetsproblem och flera av deras objektiv har problem med fokuseringen och skärpan. Har man tur och får en felfri så är Sigman bättre men 17-85an är klart säkrare
säljer nog en hel del så dom vet nog vad dom pratar om
jobbigt om man inte har tur
SP säger
Jag skulle utan tvekan välja Canon 17-85