Annons

Sigma 18-50/3,5-5,6 DC

Produkter
(logga in för att koppla)

Katlinka

Aktiv medlem
Sigma 18-50/3,5-5,6 DC

Hallå :)
Har en D50 som saknar ett AF objektiv(har just nu ett från 80 talet och det är psykisk misshandel). Jag har tyvärr inte råd med Kitoptiken även fast man är efterbliven som inte använder DX tekniken när man har en Nikon kamera.
Då ser jag en glugg för 1000 lappen från sigma.
Med tanke på hur mycket studiebidraget ligger på så hade det varit perfekt.
Är den någon som har provat/har och som kan ge mig lite vägledning om jag ska spara lite slantar och köpa Sigma 18-50/3,5-5,6 DC?
Åter igen tacksam för svar:)

Re: Sigma 18-50/3,5-5,6 DC

Katlinka skrev:
Hallå :)
Har en D50 som saknar ett AF objektiv(har just nu ett från 80 talet och det är psykisk misshandel). Jag har tyvärr inte råd med Kitoptiken även fast man är efterbliven som inte använder DX tekniken när man har en Nikon kamera.
Då ser jag en glugg för 1000 lappen från sigma.
Med tanke på hur mycket studiebidraget ligger på så hade det varit perfekt.
Är den någon som har provat/har och som kan ge mig lite vägledning om jag ska spara lite slantar och köpa Sigma 18-50/3,5-5,6 DC?
Åter igen tacksam för svar:)
Du kan nog hitta Nikon-gluggen för en tusenlapp begagnat, och det hade jag valt tror jag. Har haft två stycken själv, och det är ett optiskt ganska bra objektiv faktiskt. Att jag sålt beror mest på att jag suktat efter annat och behövt pengarna, men det hade dugit gott egentligen.
Kolla på blocket.se, där det brukar ligga nån ute för strax över tusenlappen som säkert går att pruta lite på.

Jag har bara sett en kitglugg =/
Visst kan man hålla ögonen öppna för dom.. Men man kan itne vänta livet ur sig heller.

Jag köpte en 18-50mm f/3,5-5,6 DC och en D30 för att flickvännen skulle ha något att plåta med. Med tanke på priset är det ett imponerande objektiv. Så bra att jag nu köpt storebror 55-200mm också!

Jag är inte alls säker på att Nikons kitglugg är bättre. Skärpan är helt OK på full glugg och riktigt bra vid f/8, förutom längst ut i kanterna.

Här är Photozone's test

/Pontus

Katlinka skrev:
Glöm detta.. Såg att man kunde ta delbetalning på 18-55 Dx gluggen.. Så det blir en sådan..
Undrar om det är så vettigt att köpa en sån ny verkligen. Den kostar väl över 2000:-, och det är den inte riktigt värd skulle jag säga, även om den som sagt är helt okej.

ANNONS
Götaplatsens Foto