Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 24-105mm F4 DG OS HSM (Art)

Produkter
(logga in för att koppla)

harman

Aktiv medlem
Beställde en igår, på en torsdag, från Cyberphoto, lär väl inte få den förrän på måndag! Otaktiskt! :/
Gått och väntat på att den ska gå att köpa, saknar en vettig normalzoom till min D600, velat mellan lite olika, visst lockar det med f2.8 men då är det max 70mm på "tele".

Lusläst alla recensioner jag hittat och kollat på youtube, verkar som ett rätt säkert kort. Priset ligger lite över smärtgränsen men verkar ändå prisvärt, hoppa få användning av objektivet många år framöver, 5års garanti känns även det tryggt.

Tyckte jag läste någonstans att Sigma även byter fattning på objektivet om man skulle byta märke på huset, vet inte om det gjorde det gratis eller tog ut en kostnad. Sigmas USB-puck för att själv uppgradera objektivet med ny firmware är ju inte heller någon nackdel om man ser på det långa perspektivet.

Har rätt höga förväntningar, hoppas de infrias! :)
 

harman

Aktiv medlem
Bara hunnit knäppa några bilder utomhus men redan nu känns det som ett lyckat köp! Trots att man läst alla recensioner man hittar så fick man lite köpångest direkt efter beställningen. Det är i alla fall helt bortblåst nu! :)

Objektivet hade ju gärna fått vara lite lättare och smidigare men kvalitén är klart övertygande, kändes bra att den tar knivskarpa bilder och fokusen sitter där den ska, trots f4 så funkade AF i skymningsljuset och den optiska stabiliseringen övertygar!

Precis som det skrivs i recensionerna så vinjenetterar den synbart på f4 men det visste jag om och skulle man vilja korrigera det så går det både enkelt och snabbt, har inte hunnit testa jpeg då jag använder mest RAW så jag vet inte hur väl kameran automatisk kompenserar för det.

Verkar som jag knep det enda exemplaret på Cyberphoto då den genast blev restad, varkar som Sigma inte fått ut så många exemplar ännu. :/
 

Bilagor

ANNONS