Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma AF 300/4.0 APO Macro

Produkter
(logga in för att koppla)

Johannes Tallroth

Aktiv medlem
Hej!

Har nu lagt ner ca 4 timmar på att söka information om Sigma AF 300/4.0 APO macro på nätet. Har även letat igenom forumen här utan att lyckas hitta svar på mina frågor, så nu försöker jag här!

Har en 350D och är på jakt efter ett begagnat Sigma AF 300/4.0 APO macro som jag har hört skall vara bra.

Vad säger ni som kan det lite bättre, har inte råd att köpa Canon L-objektiv (fattig student...)
Tycker att just detta objektivet verkar vara det som är bäst (i min prisklass)
Hade tänkt använda det både "ensamt" och med en 1,4x extender. Erfarenheter?
Finns detta objektiv, som så många andra, i olika versioner och är det i så fall någon större skillnad?
Något annat man skall tänka på?
Det som är av störst intresse för mig är att det är fullt kompatibelt med min 350D och framför allt att det är ordentligt skarpt.

Tar tacksamt emot tips och funderingar!

Vad bör ett sådant objektiv i fint skick kosta begagnat. Har sett det för runt 4000. Är det ungefär vad man kan förvänta sig?

Som sagt, tacksam för idéer och tips!!

MvH

/Johannes

Du letar efter ett mycket skarpt, bra och allsidigt objektiv som passar lika utmärkt till närbildstagningar som till teleobjektiv med eller utan converter.Hoppas du hittar ett. Runt 3-4000 låter nog ganska ok.
Mvh/Gunte..

Sålde mitt Sigma 300 tididigare till förmån för ett 70-200L till min 350d. Tycker att det är en mer användbar brännvidd till mina användningsområden. Fast det är klart jag saknar mitt 300 då och då, hade varit användbart ibland att få ett motsvarande 480 mm på min 350d.
Men Sigma 300 är ett prisvärt objektiv, som är mycket skarpt. Har sett det begagnat för 4200:-.

Har nu köpt ett via annons här på fotosidan, 4000 kr. Kändes som en bra deal. Återstår bara att testa det ordentligt när det anländer med posten, förhoppningsvis på måndag!

/Johannes

ANNONS
Götaplatsens Foto