Annons

Sigma EF-500 DG Super till bra pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

jesperf

Aktiv medlem
Tänkte kolla här om det är någon som vet var man kan få tag på en Sigma EF-500 DG Super till ett bra pris. Björns Foto Video ligger ju bra i jämförelse med t ex Cyberphoto, men om jag inte minns helt fel så kostade blixten runt 2100 där förut och nu ligger den på 2700.

Tack på förhand!
/Jesper
 

juttsk

Medlem
jesperf skrev:
Tänkte kolla här om det är någon som vet var man kan få tag på en Sigma EF-500 DG Super till ett bra pris. Björns Foto Video ligger ju bra i jämförelse med t ex Cyberphoto, men om jag inte minns helt fel så kostade blixten runt 2100 där förut och nu ligger den på 2700.

Tack på förhand!
/Jesper

1602 SEK på B&H ink Frakt.
 

jesperf

Aktiv medlem
hmm, jo det är ju ett alternativ förstås!
Hur är det med garanti på sigmagrejer om man handlar från usa?
 

Damocles

Aktiv medlem
Och så en 30-50 dollar i frakt.

Beställer man lite mer samtidigt brukar det verkligen löna sig. Jag köpte själv en 28-135 + motljusskydd + anglefinder C för under samma pris som enbart 28-135 i sverige. Då tullat, momsat, och fraktat. Angle Findern kostar 3k i sverige.

Dock inte allt som är billigt. Björns hade bästa priset på den blixten, tills dom upptäckte vad alla andra tog.
 

juttsk

Medlem
1602 sek är med frakten inräknad. Sen får man väll chansa lite, alla paket fastnar inte tullen och då kan du ju bestämma själv om du vill betala moms och tull.....
 

Damocles

Aktiv medlem
Man ska aldrig räkna med att det slinker igenom. Är det frakt med UPS så är dessa ansvariga för att gå via tullen, så det är bäst att räkna med det.

Sen om det skulle slinka igenom är det ju en bonus, men att "chansa" är bara dumt enligt mig.

Det är ju inte Ebay eller privatköp. Då är det en annan femma.
 

jesperf

Aktiv medlem
nänä, alltid när man köper från usa får man väl alltid räkna med tull och moms, om man skulle slippa det får man väl bara se det som en bonus.
 

quackpack

Aktiv medlem
Tjena Jesper!
Köpte exact den blixten förra veckan från www.ny-cmera.com och betalade då 2.300:- för frakt och allt från tyskland och jag beställde på måndagen hade den i handen på fredagen :)
 
ANNONS