Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sigma Extender 1,4 dg mot inte dg
- Trådstartare Slan
- Start datum
Dajo
Aktiv medlem
Slan skrev:
Som rubriken säger..
Är Dg viktigt för mig med en eos 20d, jag vet att det är "digital versionen" av extenden men, hur mycket gör den ?
Man kan ju säga såhär...
jag ahr den vanliga versionen till min D70 och det fungerar helt utmärkt.
Inga flares eller liknande.
Det finns dock ingen anledning att köpa en som inte är "DG" idag om man inte köper begagnat.
Dajo
Aktiv medlem
Slan skrev:
Ska köpa begagnat.. och de är restade nu, i alla affärer. som jag vet iaf.
Vet inte riktigt om man ska ta en gammal modell.. när det finns nya där ute..
autofokus funkar å så då ? inga problem där ?
autofocus fungerar utan anmärkning på Sigma 70-200 2.8 i alla fall.
Vad ska du använda den till för objektiv?
JanOlofHärnström
Aktiv medlem
Jag har inte sett några tester el. dyl. ang ev. kvalitetsskillnader. Förmodligen blir det lite mindre slöja med DG-varianten. Jag resonerade som så att jag köpte den nya 2x DG-varianten eftersom att priset trots allt är överkomligt. Man kanske kan spara några hundralappar på en begagnad konverter men med ditt fina objektiv så ska man väl ha den bästa konvertern.
Slan
Aktiv medlem
1000:- Vill han ha, För säljarens skull så säger jag inte namnet.
Vet itne om jag vill ge det för en "gammal" konverter när ajg har ett fint objektiv. med tanke på att de lär ha uppdaterat linserna i de nya konverterna.
jag antar att 2.0 konvertern inte fungerar på mitt objektiv? med autofokus ? det är vad ajg har kommmit fram till. om någon har 1-300 ex och 2.0X där autofokusen fungerar så får de gärna skriva det.. får då tar ajg 2.0 istället.. nytt. 1,4 är som sagt restad.
Vet itne om jag vill ge det för en "gammal" konverter när ajg har ett fint objektiv. med tanke på att de lär ha uppdaterat linserna i de nya konverterna.
jag antar att 2.0 konvertern inte fungerar på mitt objektiv? med autofokus ? det är vad ajg har kommmit fram till. om någon har 1-300 ex och 2.0X där autofokusen fungerar så får de gärna skriva det.. får då tar ajg 2.0 istället.. nytt. 1,4 är som sagt restad.
Slan
Aktiv medlem
JanOlofHärnström
Aktiv medlem
En tusenlapp för en begagnad EX-konverter är väl OK.
Ingen AF med 2x-konvertern:
http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_tele.asp
Men det går ju att fokusera manuellt också.
Ingen AF med 2x-konvertern:
http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_tele.asp
Men det går ju att fokusera manuellt också.
Dajo
Aktiv medlem
Vet du om sigma har gjort om hela konvertern eller om dom har gjort som dom brukar med lite extra antireflexbehandling på bakersta linsen?Slan skrev:
danielstenholm
Aktiv medlem
Dajo skrev:
Vet du om sigma har gjort om hela konvertern eller om dom har gjort som dom brukar med lite extra antireflexbehandling på bakersta linsen?
Här finns en pressrelease som Sigma släppte angående nya DG-modellen:
http://www.dpreview.com/news/0510/05100501sigma_teleconverters.asp
/Daniel
Christer1
Aktiv medlem
Det finns inget DG med i beskrivningen så detta är den gamla konvertern och då är priset alldeles för högt.
Dajo
Aktiv medlem
Christer1 skrev:
Det finns inget DG med i beskrivningen så detta är den gamla konvertern och då är priset alldeles för högt.
Eller också så har man inte ändrat infon i beskrivningen.
Jag skulle inte tro att generalagenten har gamla prylar kvar i lagret så det är nog DG som levereras ändå.
Är man osäker kan man ju alltid ringa och fråga.
jansta
Aktiv medlem
Jag har använt den gamla 1.4 modellen med Canonoptik under längre tid utan några problem. Har även Canons X2 och använder Sigman med då den bara ger +1 steg på exponeringen.
Inga problem med autofokus etc.
Jag kan fundera på när de skriver i pressreleasen om att DG konvertern är exklusivt för Sigma.
Vad menar de med det? Någon som har testat den på Canon?
Jan
Inga problem med autofokus etc.
Jag kan fundera på när de skriver i pressreleasen om att DG konvertern är exklusivt för Sigma.
Vad menar de med det? Någon som har testat den på Canon?
Jan
ekemannen
Aktiv medlem
Om man går www.cyderphoto.se och i vänstersidan :
fototillbehör/telekonverter skrolla ner till Konverter Systemkameror och sigma.
/ Erik
/ Erik
Dajo
Aktiv medlem
ekemannen skrev:
Om man går www.cyderphoto.se och i vänstersidan :
/ Erik
Eller så länkar man.
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=123234