Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma och error 01

Produkter
(logga in för att koppla)

Daniel R

Aktiv medlem
Hej! Har fått ett fel på mitt objektiv och det skulle vara intressant om någon har sett något liknande.

Bländaren verkar hänga sig på mitt sigma 18-50/2.8. Kan se detta om jag visuellt tittar på bländaren och använder skärpedjupsknappen. Då detta sker ger kameran error 01. Kontakterna är rengjorda

Detta uppstod då jag bytte från 350D till 40D. Rent sammanträffande?

Är mycket intresserad av tips. Vad kan en sån här grej kosta att laga?

Mvh Daniel

Daniel R skrev:
Hej! Har fått ett fel på mitt objektiv och det skulle vara intressant om någon har sett något liknande.

Bländaren verkar hänga sig på mitt sigma 18-50/2.8. Kan se detta om jag visuellt tittar på bländaren och använder skärpedjupsknappen. Då detta sker ger kameran error 01. Kontakterna är rengjorda

Detta uppstod då jag bytte från 350D till 40D. Rent sammanträffande?

Är mycket intresserad av tips. Vad kan en sån här grej kosta att laga?

Mvh Daniel

Det kanske inte är samma problem som mitt, men när jag använder min Sigma Fisheye måste bländarringen ställas på minsta bländaren (f32, rödmarkerad) för att kameran ska fungera.

/Mats

Jag har kontaktat tura.se :
"Hej, Det är inget kompatibilitetsproblem. Troligen fel på bländarmotorn eller
dess anslutningar."

Verkar kosta ca 1000:-

DR

ANNONS
Götaplatsens Foto