Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ska sälja

Produkter
(logga in för att koppla)

Fabian Fogelberg

Aktiv medlem
Jag tänker sälja min Canon Powershot A85 som jag har haft i ett halvår som har tagit ca5000 exponeringar. Ska också sälja mitt 256mb minneskort 70x.
Jag undrar hur mycket skulle jag få för kameran + minneskortet?

...nytt från svensk butik inklusive frakt får man för ca 2700-2800:- med utländsk manual (+150:- för svensk manual), så jag skulle ge max 1700:- inkl frakt med svensk manual och minneskortet om kameran är i nyskick.

/Håkan

Tyvärr är det dåligt värde på dem.
Dustin säljer ut dem för 1895 kr nu (fraktfritt), så en medveten köpare ger ju inte mer än 1500 kr.
Jag skulle satt ut den för 2000 och varit beredd på att pruta.
Själv är jag dock alldeles för förtjust i min för att skiljas från den, vad ersätter du din med?

dl_4711 skrev:
Man får A510 för 1700kr. En medveten köpare ger max en tusing.

Ja, kanske är det så illa, men det handlar ju om ett minneskort för ca 300 kr oxå.
Kanske är mer rättvist att jämföra med A520 egentligen även om A510 har många fördelar över A85.

snysop skrev:
Finns många omedvetna köpare också. Jag hade lagt ut den för 1500:- och varit beredd på att pruta.

Ohja, det säger jag inget om. Helt klart ska hon lägga ut den till högre pris än vad jag skrev ovan, jag påpekade bara att för en riktigt medveten köpare var nog prisuppskattningen i överkant.

Personligen har jag "bra" erfarenheter av Tradera, där kan man sälja saker till överpris.

ANNONS
Götaplatsens Foto