Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ska söka vidareutbildning

Produkter
(logga in för att koppla)

Biber

Aktiv medlem
Jag tänkte söka en hög fotoutbildningar till hösten. Problemet jag står inför nu är vilka 5 bilder jag ska ha som arbetsprover. Hade tänkt ta bilden på busshållplatsen, uteliggaren, järnvägen och det ensamma trädet, men nummer fem har jag inte bestämt mig för än.
Vill ha lite kommentarer om vilka fem jag ska välja. Siktar på dokumentärfoto, så de bilderna är viktigare.

Bilderna:
http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?type=mb&authorID=10918

Kommentera gärna bilderna också.. :)
 
---Tänker inte säga mer än -"Om ni önskar ensamstående bilder (inte bilder i serie) så välj max 5st. Hellre bara 3st."
---Tänk på att inte visa aaallt för stor bredd (som många vill göra), utan välj sådant som med sanning representerar dig. Det blir svårt att komma in med bilder av alla möjliga motiv...
---Visa kvalitet i former, linjer och strategiskt utifrån det önskade uttrycket välplaserade bildelement... Detta bör vara kriterier som går igenom alla valda bilder ovasett om dem står i serier eller som 3 (5) ensamstående bilder...

Mvh Niclas.
 
De ber iofs uttryckligen om 5st, så jag vet inte om de blir så glada om man skickar in 3.

Jag har för några bilder för att skicka in en enhetlig serie tror jag (har bara ägt en kamera i ett drygt år), så det får nog bli bredd och dokumentär stil på det.


edit: Har haft fast anställning som dokumentärfotograf också, hoppas att det ska hjälpa till lite när jag söker utbildningen.
 
"Mer Än Att Bo" (lite ljusare?)
"Get Free or Die Tryin" (utan toning, eller en annan toning)
"Träd" (lite mera skärpa)
"Järnväg" (är snygg men passar inte så bra ihopp med de andra...)

Fina bilder :)

kan kanske lägga till "Klasskillnad".... fast jag tycker att det är på tok för mycket kontrast i den bilden, blir för rörigt)
/mvh klas
 
Får man fråga vilken utbildning du tänkt söka? Är också lite på jakt efter utbildningar med dokumentärfoto..!
 
Biber skrev:
Jag tänkte söka en hög fotoutbildningar till hösten. Problemet jag står inför nu är vilka 5 bilder jag ska ha som arbetsprover. Hade tänkt ta bilden på busshållplatsen, uteliggaren, järnvägen och det ensamma trädet, men nummer fem har jag inte bestämt mig för än.
Vill ha lite kommentarer om vilka fem jag ska välja. Siktar på dokumentärfoto, så de bilderna är viktigare.

Bilderna:
http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?type=mb&authorID=10918

Kommentera gärna bilderna också.. :)

Frågar mig också, ( som Davin Eng) vilken utbildninga e det du siktar på att söka till?
Dokumentärfoto, då e det ju Biskops-Arnö du skall söka till!
Det är väl utbildningsplatserna som anger vilka arbetsprover du skall skicka, eller e jag helt ute?
Ilkka
 
Ilkka, japp, söker till Biskops-Arnö i första hand. Det är bara dokumentärt som är intressant för min del, har inget intresse av att fota modeller eller liknande. Har en väldigt stark övertygelse om vad jag vill göra med kameran. Söker till HFF också, men är inte så säker på om den skolan är varken bra eller rätt.

Jag har iaf valt ut och kopierat upp 5 st bilder nu, håller på att ta lite bilder till teman och sånt, sen är jag klar med allt. Gäller bara att man duger sen, lite nervöst är det.. :)

Det blev dessa bilder:
Get Free or Die Tryin'
Järnväg
Mer Än Att Bo
Mot en ljusare framtid?
Träd



Det har visst varit ett tag sen jag svarade här sist, glömde slå på bevakning av tråden, och hade en massa att göra så jag glömde titta på den manuellt. :)
 
Biber skrev:
Ilkka, japp, söker till Biskops-Arnö i första hand. Det är bara dokumentärt som är intressant för min del, har inget intresse av att fota modeller eller liknande. Har en väldigt stark övertygelse om vad jag vill göra med kameran. Söker till HFF också, men är inte så säker på om den skolan är varken bra eller rätt.


Lycka till!
Biskops Arnö cirka 300 sökande på typ 20 platser eller vad det är. Har en bekant till mig som går där just nu o han sa att det var ett rent h-vete att komma in?
HFF, är mera konstnärligt
Men du, utomlands då?

Ilkka
 
ANNONS