Annons

Skall köpa ett beg kamera hus, vad skall man tänka på ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Niklas Rosendahl

Aktiv medlem
Har hittat ett beg 350D hus som jag är intressead av, 2552 exponering med det på 5 mån.

Vet inte om det är mycket ? men låter en del i mina öron.

Vad kan ett hus klarar innen det blir för "slitigt" ?

Dum fråga kanske, men tacksam för svar.

Hej

Om det stämmer är det i princip ny.

Du får räkna med, beroende på en del faktorer, tex hur noga man är med att inte få in smuts vid linsbyte, att den stoppar mog för 40-60 000 exponeringar.

Sen kostar det för en D60 ca 3 000 att byta slutaren, det är det som slits.

Så priset o vad som gäller garanti i i övrigt styr nog mer ditt beslut!

Roine

men jag måste säga att priset måste vara väldigt fördelaktigt om man skall fundera på en begagnad digitalkamera i denna prisklass.... eller?

En splitter ny 350D kostar ~7-8000:- Ink moms.
Att få köpa den begagnad för runt 6000 känns för mig som en dålig affär. Kanske om du kommer ner till runt 4000-4500:-, men vem F**n säljer en begagnad 350D för det?

Fundera noga på om det inte är värt att köpa en ny istället, men som sagt allt beror ju på priset :)
En bra kamera är det i alla fall!

Ps, räkna även med canons Pengar tillbaka drive dom har nu på en rad L objektiv och även kamerahusen av modell 350D och 20D, Detta göra att kameran är 1-2000 kronor billigare! det ska även räknas med in i begagnat priset!

Sall få ge ca 6000kr för huset, köpt 0505 men han säger att han köpt den direkt av Canon och garantin inte gäller i andra led så att säga ???

Låter ju lite konstigt eller ? någon som kan bekräfta detta ?

för 6000:- skulle jag aldrig någonsin köpa en begagnad Canon 350D... men du är inte jag.. Men jag skulle inte tveka mellan en ny eller en begagnad...

Niklas Rosendahl skrev:
Sall få ge ca 6000kr för huset, köpt 0505 men han säger att han köpt den direkt av Canon och garantin inte gäller i andra led så att säga ???

Låter ju lite konstigt eller ? någon som kan bekräfta detta ?

6000 är ännu dyrare om han köpt den direkt av Canon. Jag köpte mitt 300mm objektiv på det viset. Det är de anställda som får köpa den direkt och då får de en ganska stor rabatt på priset och köper den billigare. Begär kvitto och garanti för jag fick det till mitt 300mm objektiv.

Ahh får starta eget och köpa direkt från Canon då :)
Han sa att garantin inte gällde om han sålde den vidare till en annan då han köpt den direkt från Canon ?

ANNONS
Götaplatsens Foto