Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Skanner Epson Perfection 4180 Photo och 3 mm diaramar

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutat

Aktiv medlem
Hej!

Är det någon som har skannern Epson Perfection 4180 Photo och som kan tala om huruvida 3 mm:s diaramar passar i hållaren? (För det är väl en hållare till diaramar?) Kan denna vänliga någon också lägga upp några exempel på scanningar så vore jag glad. (Fick ett tips på hemsida från en kille på Scandinavian Photo men jag schablade bort url:en. Hans bilder var scannade med en sämre Epson-scanner och såg riktigt bra ut men jag kan som sagt inte hitta dit igen.)

Tusen tack på förhand

//Johnnie

De passar. Hållaren utgörs nämligen av en plastskiva med hål i vilka de ramade diorna läggs lösa.

Tips: Om du bara ska scanna småbild så är det bättre med en riktig filmscanner istället för en flatbädd.

Biber skrev:
Tips: Om du bara ska scanna småbild så är det bättre med en riktig filmscanner istället för en flatbädd.

Hej!

Jag har fått det rådet innan. Det blir nog mest småbild jag ska scanna men uteslutande för bruk på webben. I det syftet borde väl en flatbäddsscanner räcka?

Skulle jag köpa en diascanner hade jag velat ha ICE och då kommer man upp i summor som motsvarar begagnade digitala systemkameror. Hade jag haft sådana summor att spendera hade jag fått beslutsångest för detta.

Hur som helst är det 14 dagars öppet köp på scannern som för övrigt ska levereras idag!

MVH

Johnnie

ANNONS
Götaplatsens Foto