Annons

Skapa digitalt kollage för att dela med familj?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hujeta

Aktiv medlem
Hej!

Som titeln antyder så fick jag precis en idé. Finns det något enkelt format att sammanställa bilder och kortare videosnuttar till en enklare digital fil? Gissar att det närmaste är att konstruera en video som innehåller både rörliga och stillbilder. Har själv aldrig gjort någon videoredigering tidigare, och vill simplast möjligt få ihop en fil, utan musik, och på sin höjd lägga in en väldigt kort beskrivning på vart bilden är tagen. Tips för detta? Förhoppningsvis gratisprogram om möjligt, och så simpelt det bara går för att uppnå detta. Minns att det fanns något program inbyggt i Windows tidigare men hittar det inte i W10.


Bakgrund för den som är intresserad:
Dök upp en notis i telefonen från Snapchat, minnen från ett år sedan. Brukar inte ägna uppmärksamhet åt det men just ikväll tittade jag igenom mina minnen från de senaste tre åren. En kul tillbakablick, jag bor utomlands sen ett par år tillbaka, har flyttat runt en del och bitvis varit ute på äventyr. Bilderna jag tar med Fujin är främst "seriösa" landskapsbilder, där jag laddar upp en del till Flickr, skriver ut en del och delar den vägen och bitvis skickar jag digitala filer direkt men det är inte vad jag är ute efter nu. Dessa bilder från Snapchat är vardagsbilder, ögonblicksbilder ur mitt liv och om jag varit ute på något upptåg. Tror det skulle ge en kul inblick för närmast berörda familj/ vänner och ej tänkt att spridas för allmänheten.
 
ANNONS